2022-02-11
Vezettük a legolcsóbb nagycsaládi kombit, az öt és hét üléssel gyártott Dacia Joggert. A Dokker, a Lodgy és a Logan MCV közös utóda nagyot szólhat itthon.
Mázsákkal könnyebb és milliókkal olcsóbb a Dacia Jogger azoknál a kombiknál, terepjáróknál, egyterűeknél és személyautóvá domesztikált furgonoknál, amelyek hasonló teret adnak öt vagy hét embernek.
Szokatlan az 5,3-6,6 millió forintos kombiban, hogy három modellt vált le a Dokker, a Lodgy és a Logan kombi utódaként. Mivel a Dacia kiszáll a könnyű haszonjárművek közül, a Dokkerből a furgonokat a Renault Express igyekszik pótolni. Franciaországban vezettük az autót, a legtöbb menetpróbánál jóval hosszabb távon.
Szemből nézve a Jogger magabiztos, jó kiállású autó. A Sandero Stepway-ből átvett orron a tompított fényt LED-ek, a távfényt hagyományos izzók adják. A motorháztető két markáns domborítása sem új, de az 1784 milliméter szélességű Joggeren is működik.
Oldalról a 4547 mm-es hosszhoz képest egészen hatalmas, 2897 milliméteres tengelytáv határozza meg az autó arányait. Mivel a magasság a tetősínekkel együtt 1691 mm, ekkora felülethez nem jó bútorgörgőket társítani. A kerékméret 16”, a gumi 205/60 R16-os. Összehasonlításképp a Lodgy hossza 4498 mm, szélessége 1751, magassága 1683 mm, a tengelytávja pedig 2810 mm.
Konstruktőrei négy centit emeltek a tetőn az első ajtók mögött, a lépcsőt a tetőben sikerült lágy átmenettel kialakítani. A magasságnövelésre a tágasabb fejtéren kívül azért van szükség, mert az üléssorok hátrafelé emelkednek, hogy jobb lehessen a kilátás.
Összesen hatféle fényezés választható, ami nem sok. Ha nem muszáj, a Daciánál nem rendelnek, nem raktároznak és nem cserélnek nélkülözhető festékeket a fényezősort megállítva. És nincsenek rákényszerítve a színválaszték bővítésére, mert a kereskedőhálózat nemrég adta át a kétmilliomodik Dustert, ráadásul a 2021-ben Európában eladott 537 095 autóval a magánvásárlók között a Dacia a harmadik helyre ugrott.
Ha Dacia Joggert vennétek, a jégfehér az egyetlen felár nélküli dukkózás. A cikkhez fotózott autók metálszíne terakottabarna, illetve holdkőszürke. Utóbbin látni az ötküllős acélfelnit borító dísztárcsát, amivel az öntött könnyűfém kerekek többletsúlya nélkül idézhető az alufelni látványa.
Itt is adott a Sandero ötletes tetőcsomagtartója. Fő elemei egészen addig tetősínnek látszanak, amíg némi csavarozással kivesszük és keresztlécet csinálunk belőlük.
A nem túl távoli jövőben a csavarozást egy könnyebben kezelhető megoldás válthatja fel, de az ötlet mostani állapotában is nagyszerű. A 80 kilós terhelhetőségnek köszönhetően két elektromos bringát is megbír, ha fel tudod emelni őket a tetőre.
Inkább egyszerű, strapabírónak ígérkező és könnyen tisztítható, semmint fényűző hely a Jogger utastere, de legelsősorban bődületesen tágas. Elöl 923, középen 910, leghátul 855 mm a fejtér, ha a függőlegestől 14 fokban hátradöntött üléstámlával mérjük.
Ezekkel a számokkal önmagukban nehéz mit kezdeni, a tér tágasságát könnyebb onnan megfogni, hogy a magam 190 centis porhüvelyét a második és a harmadik sorban is úgy tudtam elhelyezni, hogy sem a térdem nem ért az előtte lévő üléstámlához, sem a fejemet nem súrolta a tetőkárpit. A hét valódi, felnőtteknek is felkínálható ülés a Dacia Jogger kimagasló értéke. Itt kamaszodó fiúk is elférnek majd leghátul.
Mögöttük három üléssorral 212 literes csomagtér marad, ez valamivel jobb a Lodgy értékénél (207 liter). Két gurulós repülős bőrönd elfér hátul. Öt személy összecsukott leghátsó ülésekkel 595-712 liternyi térrel gazdálkodhat a kalaptartóig, illetve a hátsó üléstámla felső pereméig, ami igen büszke érték. A Dacia sok más adatot is megad, van különbség az 5 és a 7 üléses verziók között két üléssort használva, de mindenképpen nagy a hely.
Kivett leghátsó ülésekkel és előrebuktatott középső üléspaddal a Jogger csomagtere 1819 literre bővíthető. Ez jól hangzik, csakhogy egy Lodgy maximuma 2617 liter, ami azért más. Az ötüléses csomagtartója a prospektus szerint 607 literes, és a műszaki adatok között a gyártó az ötüléseshez 2094 literes maximumot közöl.
Tárolóhelyből jó 23 liternyit számoltak össze a sajtóanyag szerzői. Pohártartóból hat van, az ajtókban egyliteres üvegeknek vagy 0,75-ös borospalacknak van helye, a kesztyűtartó hétliteres.
Szégyen, hogy a fűtés nem megy hátra a középső utasok lábához, az első ülések alól teljes egészében hiányzik a meleg levegőt idevezető agancs. Ez nagyon kellemetlen télen.
Igazán széles a csomagtérnyílás, a lámpák alig szűkítik be a teret. A hátsó oldalajtó is jó nagy, a felnyitott csomagtérajtó alatt egy grizzly is elfér két lábon. A Jogger részleteiben és úgy egészében is praktikus, életrevaló, jól használható autó, amely sokat hozzátesz egy család életéhez, és ehhez nem kell golfozni vagy lovat tartani a prémium-terepjárók sajtófotóiról. Elég, ha szerettek kirándulni, bringázni és nyáron leviszed a strandra a gyerekeknek a gumicsónakot vagy a SUP-ot.
Mindenütt érezni, hogy kétszer is meggondolták a tervezők, mire áldozzanak, de ami fontos, az megvalósult. Van egy apró szatyorakasztó az utas lábterében, jutott 12 voltos aljzat a csomagtérbe és a harmadik üléssorhoz is.
Tetszik a háromlépcsős okostelefon-integráció. Az alapmodellben adott a Media Control, amivel a kijelző a saját okostelefonod lesz, de gyári rögzítésben és épkézláb töltővel a helyenként gagyi utólagos megoldások helyett. Egy ingyenesen letölthető programmal vezérelhető lesz a navigáció, a kihangosítás és a telefonod képernyőjét használja az audiorendszer is. Az összesen két hangszóró 2022-ben fájdalmas, de 100 000 Ft felárért ott van helyette a Comfort felszereltséggel alapáron járó Media Display.
Ebben az esetben az autónak saját, 8” képátlójú, enyhén a vezető felé fordított kijelzője van, négy hangszórót kapunk, adott a távvezérlés a kormány melletti konzolról és kábellel fut az AndroidAuto, valamint a CarPlay.
Még egy szinttel és 100 ezer forinttal feljebb áll a Media NAV, ahol jár a navigáció Európa-térképpel, hat hangszórót kapunk, ráadásul az androidos és az almás telefonintegráció wifivel, kábel nélkül működik. És adott két USB-töltő is.
Akárcsak a Clio vagy a Captur, a Jogger is a Renault-Nissan-Lada-Mitsubishi konszern CMF-B padlólemezére épül, de ennek hátsó modulját olyan nagyra nyújtották, amekkorára csak lehetett. A kombi kifejlesztésekor a súlycsökkentés volt az egyik fő szempont, mert a hízás nemcsak a fogyasztást növeli, de drágábbá is teszi az autót.
Az elvárható merevséget megtartva a benzin-gázos Dacia Jogger öt üléssel 1223 kilóról indul, a hétszemélyes 1252-1291 kilós. Jóval kevesebbet nyomnak a benzinesek, ötszemélyesben 1176 kg-os a legkönnyebb, a legnehezebb hétszemélyes 1261 kilós. A terhelhetőség is jelentős, az ötszemélyeseké 461-519 kg közötti, a hétüléseseké 598-657 kg között mozog.
Ahhoz képest, hogy a kifutó Lodgy csak dízelmotorral van fent az árlistán, a Joggerből egyáltalán nem lesz dízel. Az üzemanyagköltségek mérséklésére a gázüzem szolgál. Ez a motor szívócső-befecskendezős, míg a másik motor, a 110 lóerős TCe 110 közvetlen befecskendezéses. Máskülönben a 999 köbcenti, a 72,2×81,34 mm-es furat-löket arány és a fix lapátgeometriájú, a kipufogócsonkba integrált turbófeltöltő közös bennük.
Az LPG-s verzió benzinnel 90 lóerős és 160 Nm a nyomatékmaximuma, ami autógázzal 100 lóerőre és 170 Nm-re gyarapodik. A benzines értéke 110 lóerő és 200 Nm. A gázszettet a Dacia-gyárban építik be, nem utólagos az átalakítás. A gázrendszer beszállítója a Landirenzo, egy, a szakmában jó nevű és rutinos olasz partner.
Automatikus sebességváltó sajnos nincs és valószínűleg később sem lesz. Az automatát részben kiváltja a hibrid, amiben nem kell kézzel kapcsolni. A hibrid Dacia Jogger 2023-ban léphet piacra teljes hibridhajtással. A gyár erről semmi mást nem közölt, várhatóan a Clio E-Tech rendszerét adaptálja a Dacia, amelyről itt olvashattok részletesebben.
A futóműben nincs semmi trükk, a Renault-Nissan-Mitsubishi-szövetség egyszerű, bevált darabjait viszi tovább. Elöl MacPherson konstrukciót találunk alsó keresztlengőkarral, hátul az egyszerű csatolt hosszlengőkaros kerékfelfüggesztés dolgozik, nem adaptív lengéscsillapítókkal és csavarrugókkal. A kerékméret egységesen 205/60 R16, a 66 centis kerékátmérő jót tesz a kocsi megjelenésének és hepehupás úton is jól jön, mert könnyebben lép át az úthibákon.
Fontos tudni, hogy a Logan MCV-hez hasonlóan itt sem lehet majd hétszemélyesre átépíteni egy használtan megvett Dacia Joggert, mert nemcsak az övek és az ülések rögzítőpontjai hiányoznak az ötszemélyesből, de a fenéklemezük is más. A súlykülönbség miatt az ötszemélyesek első féktárcsája csak 258 mm átmérőjű és 22 mm a vastagsága, a hétüléseseké 280×24 milliméteres.
Kereken 50 000 forint a pótkerék felára, ami az LPG-s modellhez nem rendelhető, mert ott a gáztartály foglalja el a pótkerék helyét a fenéklemez alatt. Aki pótkerekes Joggert vesz, évente egyszer eressze le a pótkereket a csomagtérperem mögötti csavart tekergetve és zsírozza be a mechanikát, hogy ne szoruljon meg! Így a kívülre rögzített pótkerék nem lesz épp abban a pillanatban elérhetetlen, amikor egyszer kelleni fog.
Először a 110 lóerős benzinesből vezettünk egy hétszemélyes Dacia Joggert, aztán átültünk a 90 lóerős benzin-gázosba, amit autógázzal használtunk. Essential és Comfort felszereltségi szinten rendes kézifékkart találunk az autóban, az Extreme kivitelben ez már villanykapcsolós és automatikusan is működik.
Tengelyirányban is állítható a kormány és meglepően mélyre engedhető a vezetőülés, ami jó dolog. Az első utasülés fix, az ott ülő csak nézheti, ahogy közelebb kerülsz az autó tömegközéppontjához, pedig neki is jobban esnének ott a lendületes kanyarok, mint a kakasülőn.
Ahhoz képest, hogy alapjáraton a motorházfedelet felnyitva mennyire rázkódni látszik a háromhengeres, menet közben a Dacia Jogger egészen kulturált autó. A sorhármas motor rezgéseit sikerült a hidraulikus motortartó bakokkal jól szeparálni az utasoktól, és 140-150-es sebességig a zajszint is jól tolerálható.
A benzines 3000 felett indul meg igazán, a maximális forgatónyomatéka 2900-3500 közötti fordulatszámon állandó. Két emberrel kellően fürge volt, de nagy kár, hogy a Dacia Jogger a négyhengeres, 1,33-as benzinest várhatóan nem kapja meg a Dusterből. A meglévő két motor percenként 6200 körüli fordulatszámon érte el a leszabályozást, de csak kíváncsiságból húzattuk ki őket ennyire, mert az LPG-s teljesítménye gázüzemben 4600-tól, a sima benzinesé 5000-től nem nő.
Érdekes, hogy az utólag autógázra átalakított modellekkel szemben a Dacia Joggerben nem kell benzinre átkapcsolni, ha kéne némi erőtöbblet. Itt nemcsak a nyomatékérték nagyobb LPG-vel, mint benzinnel autózva , de 2100-3750 helyett 2000-3500-as fordulatszámon állandó.
Emiatt a Jogger gázüzemben gyorsul jobban 0-100-ra, az ötszemélyes értéke 12,3, a nehezebb hétszemélyesé 13,0 mp. Benzinnel járva 0,2-0,2 másodperccel tovább tart mindez. A végsebesség is gázzal nagyobb, a menetteljesítmény-adatokat megtaláljátok a képgalériában a 110 lóerős benzinesre is.
Eco üzemmódban érezhetően tompább lesz a gyorsulás és kelletlenebb a gázreakció, ami egyébként is tompa. A hatfokozatú váltó mindkét motorral kis erővel és egész pontosan kapcsolható volt.
Jó lendülettel megindított kanyarokban a Dacia Jogger szép stabil, nem művel semmi gonoszat, viszont a rugózása nem olyan kényelmes, mint más Daciáké, amelyekben alig érezni, min gázolunk át éppen.
Autópályán 130-nál a benzines motor 2600-at forgott percenként hatodikban. Az LPG-s váltóáttételei kicsit rövidebbek, de az ebben leolvasott 2950 körüli percenkénti fordulatszám is józan érték.
Mivel az autó mázsákkal könnyebb a hasonló belső méretű modelleknél, a fogyasztás is ígéretesnek tűnik. A benzinessel 7,0 l/100 km állt a fedélzeti számítógép kijelzőjén, elég lelkesen vezetve az autót hegynek fel, völgynek le. Türelmesebb kollégánk higgadtabb jobb lábát 6,0 literes átlaggal honorálta az autó.
Egyformán 50 literes a benzines és a benzin-gázos Dacia Joggerek tankja, amihez az LPG-s modell 40 liter autógázt is hozzáad. Utóbbival 1000 kilométert is meg lehet tenni tankolás nélkül. De ez nem túl életszerű, mert ha lehet 315 forintos autógázt tankolni a 480 forintos benzin helyett, akkor inkább az LPG-kutakat fogjátok preferálni.
Ebben a Daciában is megvan az a kellemes érzés, hogy masszívan összerakott autó, nem kell félteni és nem veszi zokon a használatot. Látszik, hogy gyermekes családoknak, az autót nem babusgató, hanem használó embereknek készült, ami persze nem zárja ki, hogy vigyázunk a kocsira.
Összkerékhajtás később sem lesz, sajnos ez a Duster privilégiuma marad, de a 200 mm hasmagassággal a buckákon át bejutottunk olyan tengerparti kiszögellésre fotózni, ahol rajtunk kívül az egyetlen autó egy első szériás Discovery volt.
Egyelőre attól egyedülálló a Dacia Jogger, hogy a konkurensei sokkal drágábbak, ezért a pénzért nincs más autó hasonló térbőséggel és szállítókapacitással. Ha a Citroën Berlingo, az Opel Combo Life, a Peugeot Rifter és a Toyota ProAce City Verso után más kategóriatársak is kivesznének belső égésű motorral, a Dacia Jogger nem csak az ára miatt lehet egyedülálló. Sajnos azért is, mert más márkák nem biztos, hogy gyártanak majd megfizethető és nem villanyautós mércével, hanem a valóságban is nagy hatótávú autókat.
forrás:https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2022/02/10/teszt-dacia-jogger-2022-autoteszt-dacia-jogger/
A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik - közölte szerdán a román média.
Az Autobest 32 európai ország újságíróiból álló zsűrije a Dacia Springet választotta meg 2022 legjobb ár-érték arányú autójának Európában.
A Dacia olcsó villanyautója, a Spring valódi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendelés futott be rá. A Magyarország mellett több európai országban elindított, példátlan előrendelési program keretében három hónap alatt rögtön több mint 16 000 foglalás történt az autóra, s azóta havo...
A Dacia Jogger kimondott célja három modell, a Logan MCV, a Dokker és a Lodgy leváltása egyetlen autóval, de hallgatólagosan az is ott van a levegőben, hogy a terepes Duster a cég legnagyobb sikere. Így a Jogger inkább terepkombi ott, ahol a Lodgy Stepway egyterű volt, bár négykerék-hajtást ez sem k...
A Dacia szabadidő-autójának kínálatát megkoronázó limitált széria 2022-ben az Extreme nevű modell lesz.
A Camperiz műhely kínál kifejezetten a Dacia Dokkerre (illetve újabban a Renault Express-re) szabott lakóautó-átalakítást.
Erősen emlékeztet a Bigster tanulmányra a védjegyhivatali ábrákon látható Dacia SUV, de nem tűnik olyan nagynak az újdonság.
Nagy fejlődésen ment át a Dacia hagyományos modellcsaládja, a Sandero Stepwayt a hazai utakon vezettük.
Minek építsenek drága fejegységet az autóba, ha a legtöbb vásárló zsebében amúgy is ott lapul egy hasonló tudású készülék?
Az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan az első olyan modell, amely minden eddiginél dögösebb megjelenése mellett hű marad a Dacia értékeihez.
A frissen létrehozott Dacia-Lada üzleti egység célja, hogy növelje a márkák hatékonyságát és versenyképességét, miközben a termékek terén túlmutat saját határain. A Daciánál ez azt jelenti, hogy a termékpaletta hamarosan egy az eddigieknél jóval nagyobb SUV-modellel bővül, amely hibrid hajtáslánccal...
Amennyiben minden jól megy, 2021-ben elkészülhet a népszerű SUV minden korábbinál nagyobb kivitele.
Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, ...
Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.
A védjegyhivatal jóvoltából már láthatjuk a Dacia Spring nevű olcsó villanyautó végleges megjelenését.
A valaha volt legerősebb Dacia a 150 lóerős turbómotorral felszerelt Duster.
Az autó tulajdonosa egy román férfi, Eduard Palaghita, aki 1995-ben települt ki Amerikába, és nem ez az első alkalom, hogy Daciájával bekerült a hírekbe. – írta a Digi24.
A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.
A Dacia két fontos modelljének leváltására készül: a Sandero mellett a Logan is a második generációváltás előtt áll. A kémfotók tanúsága szerint a Logan esetében az autó karaktere is megváltozik: a harmadik generáció prototípusán az eddigieknél sokkal lendületesebb tetővonal figyelhető meg.
Sosem volt még jobb éve a Daciának a tavalyinál – írtuk ezt tavaly januárban, de ez az állítás most is igaz. A rekordsikeres 2018-as után ugyanis a '19-es év is új eladási csúcsot hozott a román-francia márkának.
A francia eredetivel egy időben indult el a román licencmodell gyártása.
A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.
Bár egyszer már átesett egy nagyobb átalakításon, a Dacia Sandero alapjaiban mégsem változott a 2007-es bemutató óta. Ez jól látszik például a tetővonalon, és az ajtók felső részének kialakításán, ami ma is ugyanolyan, mint tizenkét éve. Ám az utód más lesz a kémfotók alapján.
A Dacia bemutatta a Duster Black Collector modellt, amely az első korlátozott darabszámban készülő, ’gyűjtői’ kiadás az olcsó szabadidőautóból. A rendkívül gazdagon felszerelt, 130 lovas motorral hajtott, metálfekete gépből csak 500 darabot fognak gyártani, és sajnos csak a francia piacra.
A Daciát is elérte a kis turbómotorok egy újabb hulláma. Már nem csak az erősebb változatokba jut ilyen – az 1,33 literes négyhengeres – hanem az alapkivitel is turbós lesz.
Fejlesztik a márka romániai gyárát, így biztos, hogy bővíteni fogják az eddig elég szűkös Dacia-palettát.
Kopogós műanyagok? Autópályán már zajos? Lehet, de csúcsfelszereltséggel, hétszemélyes kivitelben csak 4,2 milliót kérnek a benzines Lodgyért!
A 2019-es Genfi Autószalonon lép a nagyközönség elé a Dacia Techroad / Ultimate limitált széria. A teljes választékon áthúzódó különleges felszereltség a következő modelleket érinti majd: Duster, Logan, a Stepway modellek (Sandero, Logan MCV, Dokker) és két új színt is felvonultat; az Izzó Vöröst és...
Amióta az első Duster megérkezett, azóta fel-felbukkan a pletyka egy ilyen kivitel gyártásának lehetőségéről. Ám most először hivatalosnak tekinthető forrásból jön a hír.
Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.
Idén ünnepli megalakulásának 50. évfordulóját a román márka, míg a Renault 19 esztendeje vette át a vezetést a cégben, amely egyre jobban muzsikál. Az új Dustert is nagy lendülettel vásárolják, de vajon mit és mikor mutatnak be legközelebb a románok?
Bár a dízelmotort sokan már most halottnak tekintik, a Dacia még kiadja az 1,5 literes motor újabb változatait a Dusterben. Ezek nagyobb teljesítményt ígérnek változatlan fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.