toyota ICL Autó

Itt az új Dacia. A magyarok kedvence lehet

2022-02-11

Vezettük a legolcsóbb nagycsaládi kombit, az öt és hét üléssel gyártott Dacia Joggert. A Dokker, a Lodgy és a Logan MCV közös utóda nagyot szólhat itthon.

Mázsákkal könnyebb és milliókkal olcsóbb a Dacia Jogger azoknál a kombiknál, terepjáróknál, egyterűeknél és személyautóvá domesztikált furgonoknál, amelyek hasonló teret adnak öt vagy hét embernek.

Szokatlan az 5,3-6,6 millió forintos kombiban, hogy három modellt vált le a Dokker, a Lodgy és a Logan kombi utódaként. Mivel a Dacia kiszáll a könnyű haszonjárművek közül, a Dokkerből a furgonokat a Renault Express igyekszik pótolni. Franciaországban vezettük az autót, a legtöbb menetpróbánál jóval hosszabb távon.

Külső

Szemből nézve a Jogger magabiztos, jó kiállású autó. A Sandero Stepway-ből átvett orron a tompított fényt LED-ek, a távfényt hagyományos izzók adják. A motorháztető két markáns domborítása sem új, de az 1784 milliméter szélességű Joggeren is működik.

Oldalról a 4547 mm-es hosszhoz képest egészen hatalmas, 2897 milliméteres tengelytáv határozza meg az autó arányait. Mivel a magasság a tetősínekkel együtt 1691 mm, ekkora felülethez nem jó bútorgörgőket társítani. A kerékméret 16”, a gumi 205/60 R16-os. Összehasonlításképp a Lodgy hossza 4498 mm, szélessége 1751, magassága 1683 mm, a tengelytávja pedig 2810 mm.

Konstruktőrei négy centit emeltek a tetőn az első ajtók mögött, a lépcsőt a tetőben sikerült lágy átmenettel kialakítani. A magasságnövelésre a tágasabb fejtéren kívül azért van szükség, mert az üléssorok hátrafelé emelkednek, hogy jobb lehessen a kilátás.

Összesen hatféle fényezés választható, ami nem sok. Ha nem muszáj, a Daciánál nem rendelnek, nem raktároznak és nem cserélnek nélkülözhető festékeket a fényezősort megállítva. És nincsenek rákényszerítve a színválaszték bővítésére, mert a kereskedőhálózat nemrég adta át a kétmilliomodik Dustert, ráadásul a 2021-ben Európában eladott 537 095 autóval a magánvásárlók között a Dacia a harmadik helyre ugrott.

Ha Dacia Joggert vennétek, a jégfehér az egyetlen felár nélküli dukkózás. A cikkhez fotózott autók metálszíne terakottabarna, illetve holdkőszürke. Utóbbin látni az ötküllős acélfelnit borító dísztárcsát, amivel az öntött könnyűfém kerekek többletsúlya nélkül idézhető az alufelni látványa.

Itt is adott a Sandero ötletes tetőcsomagtartója. Fő elemei egészen addig tetősínnek látszanak, amíg némi csavarozással kivesszük és keresztlécet csinálunk belőlük.

A nem túl távoli jövőben a csavarozást egy könnyebben kezelhető megoldás válthatja fel, de az ötlet mostani állapotában is nagyszerű. A 80 kilós terhelhetőségnek köszönhetően két elektromos bringát is megbír, ha fel tudod emelni őket a tetőre.

Belső tér

Inkább egyszerű, strapabírónak ígérkező és könnyen tisztítható, semmint fényűző hely a Jogger utastere, de legelsősorban bődületesen tágas. Elöl 923, középen 910, leghátul 855 mm a fejtér, ha a függőlegestől 14 fokban hátradöntött üléstámlával mérjük.

Ezekkel a számokkal önmagukban nehéz mit kezdeni, a tér tágasságát könnyebb onnan megfogni, hogy a magam 190 centis porhüvelyét a második és a harmadik sorban is úgy tudtam elhelyezni, hogy sem a térdem nem ért az előtte lévő üléstámlához, sem a fejemet nem súrolta a tetőkárpit. A hét valódi, felnőtteknek is felkínálható ülés a Dacia Jogger kimagasló értéke. Itt kamaszodó fiúk is elférnek majd leghátul.

Mögöttük három üléssorral 212 literes csomagtér marad, ez valamivel jobb a Lodgy értékénél (207 liter). Két gurulós repülős bőrönd elfér hátul. Öt személy összecsukott leghátsó ülésekkel 595-712 liternyi térrel gazdálkodhat a kalaptartóig, illetve a hátsó üléstámla felső pereméig, ami igen büszke érték. A Dacia sok más adatot is megad, van különbség az 5 és a 7 üléses verziók között két üléssort használva, de mindenképpen nagy a hely.

Kivett leghátsó ülésekkel és előrebuktatott középső üléspaddal a Jogger csomagtere 1819 literre bővíthető. Ez jól hangzik, csakhogy egy Lodgy maximuma 2617 liter, ami azért más. Az ötüléses csomagtartója a prospektus szerint 607 literes, és a műszaki adatok között a gyártó az ötüléseshez 2094 literes maximumot közöl.

Tárolóhelyből jó 23 liternyit számoltak össze a sajtóanyag szerzői. Pohártartóból hat van, az ajtókban egyliteres üvegeknek vagy 0,75-ös borospalacknak van helye, a kesztyűtartó hétliteres.

Szégyen, hogy a fűtés nem megy hátra a középső utasok lábához, az első ülések alól teljes egészében hiányzik a meleg levegőt idevezető agancs. Ez nagyon kellemetlen télen.

Igazán széles a csomagtérnyílás, a lámpák alig szűkítik be a teret. A hátsó oldalajtó is jó nagy, a felnyitott csomagtérajtó alatt egy grizzly is elfér két lábon. A Jogger részleteiben és úgy egészében is praktikus, életrevaló, jól használható autó, amely sokat hozzátesz egy család életéhez, és ehhez nem kell golfozni vagy lovat tartani a prémium-terepjárók sajtófotóiról. Elég, ha szerettek kirándulni, bringázni és nyáron leviszed a strandra a gyerekeknek a gumicsónakot vagy a SUP-ot.

Mindenütt érezni, hogy kétszer is meggondolták a tervezők, mire áldozzanak, de ami fontos, az megvalósult. Van egy apró szatyorakasztó az utas lábterében, jutott 12 voltos aljzat a csomagtérbe és a harmadik üléssorhoz is.

Tetszik a háromlépcsős okostelefon-integráció. Az alapmodellben adott a Media Control, amivel a kijelző a saját okostelefonod lesz, de gyári rögzítésben és épkézláb töltővel a helyenként gagyi utólagos megoldások helyett. Egy ingyenesen letölthető programmal vezérelhető lesz a navigáció, a kihangosítás és a telefonod képernyőjét használja az audiorendszer is. Az összesen két hangszóró 2022-ben fájdalmas, de 100 000 Ft felárért ott van helyette a Comfort felszereltséggel alapáron járó Media Display.

Ebben az esetben az autónak saját, 8” képátlójú, enyhén a vezető felé fordított kijelzője van, négy hangszórót kapunk, adott a távvezérlés a kormány melletti konzolról és kábellel fut az AndroidAuto, valamint a CarPlay.

Még egy szinttel és 100 ezer forinttal feljebb áll a Media NAV, ahol jár a navigáció Európa-térképpel, hat hangszórót kapunk, ráadásul az androidos és az almás telefonintegráció wifivel, kábel nélkül működik. És adott két USB-töltő is.

Technika

Akárcsak a Clio vagy a Captur, a Jogger is a Renault-Nissan-Lada-Mitsubishi konszern CMF-B padlólemezére épül, de ennek hátsó modulját olyan nagyra nyújtották, amekkorára csak lehetett. A kombi kifejlesztésekor a súlycsökkentés volt az egyik fő szempont, mert a hízás nemcsak a fogyasztást növeli, de drágábbá is teszi az autót.

Az elvárható merevséget megtartva a benzin-gázos Dacia Jogger öt üléssel 1223 kilóról indul, a hétszemélyes 1252-1291 kilós. Jóval kevesebbet nyomnak a benzinesek, ötszemélyesben 1176 kg-os a legkönnyebb, a legnehezebb hétszemélyes 1261 kilós. A terhelhetőség is jelentős, az ötszemélyeseké 461-519 kg közötti, a hétüléseseké 598-657 kg között mozog.

Ahhoz képest, hogy a kifutó Lodgy csak dízelmotorral van fent az árlistán, a Joggerből egyáltalán nem lesz dízel. Az üzemanyagköltségek mérséklésére a gázüzem szolgál. Ez a motor szívócső-befecskendezős, míg a másik motor, a 110 lóerős TCe 110 közvetlen befecskendezéses. Máskülönben a 999 köbcenti, a 72,2×81,34 mm-es furat-löket arány és a fix lapátgeometriájú, a kipufogócsonkba integrált turbófeltöltő közös bennük.

Az LPG-s verzió benzinnel 90 lóerős és 160 Nm a nyomatékmaximuma, ami autógázzal 100 lóerőre és 170 Nm-re gyarapodik. A benzines értéke 110 lóerő és 200 Nm. A gázszettet a Dacia-gyárban építik be, nem utólagos az átalakítás. A gázrendszer beszállítója a Landirenzo, egy, a szakmában jó nevű és rutinos olasz partner.

Automatikus sebességváltó sajnos nincs és valószínűleg később sem lesz. Az automatát részben kiváltja a hibrid, amiben nem kell kézzel kapcsolni. A hibrid Dacia Jogger 2023-ban léphet piacra teljes hibridhajtással. A gyár erről semmi mást nem közölt, várhatóan a Clio E-Tech rendszerét adaptálja a Dacia, amelyről itt olvashattok részletesebben.

A futóműben nincs semmi trükk, a Renault-Nissan-Mitsubishi-szövetség egyszerű, bevált darabjait viszi tovább. Elöl MacPherson konstrukciót találunk alsó keresztlengőkarral, hátul az egyszerű csatolt hosszlengőkaros kerékfelfüggesztés dolgozik, nem adaptív lengéscsillapítókkal és csavarrugókkal. A kerékméret egységesen 205/60 R16, a 66 centis kerékátmérő jót tesz a kocsi megjelenésének és hepehupás úton is jól jön, mert könnyebben lép át az úthibákon.

Fontos tudni, hogy a Logan MCV-hez hasonlóan itt sem lehet majd hétszemélyesre átépíteni egy használtan megvett Dacia Joggert, mert nemcsak az övek és az ülések rögzítőpontjai hiányoznak az ötszemélyesből, de a fenéklemezük is más. A súlykülönbség miatt az ötszemélyesek első féktárcsája csak 258 mm átmérőjű és 22 mm a vastagsága, a hétüléseseké 280×24 milliméteres.

Kereken 50 000 forint a pótkerék felára, ami az LPG-s modellhez nem rendelhető, mert ott a gáztartály foglalja el a pótkerék helyét a fenéklemez alatt. Aki pótkerekes Joggert vesz, évente egyszer eressze le a pótkereket a csomagtérperem mögötti csavart tekergetve és zsírozza be a mechanikát, hogy ne szoruljon meg! Így a kívülre rögzített pótkerék nem lesz épp abban a pillanatban elérhetetlen, amikor egyszer kelleni fog.

Vezetés

Először a 110 lóerős benzinesből vezettünk egy hétszemélyes Dacia Joggert, aztán átültünk a 90 lóerős benzin-gázosba, amit autógázzal használtunk. Essential és Comfort felszereltségi szinten rendes kézifékkart találunk az autóban, az Extreme kivitelben ez már villanykapcsolós és automatikusan is működik.

Tengelyirányban is állítható a kormány és meglepően mélyre engedhető a vezetőülés, ami jó dolog. Az első utasülés fix, az ott ülő csak nézheti, ahogy közelebb kerülsz az autó tömegközéppontjához, pedig neki is jobban esnének ott a lendületes kanyarok, mint a kakasülőn.

Ahhoz képest, hogy alapjáraton a motorházfedelet felnyitva mennyire rázkódni látszik a háromhengeres, menet közben a Dacia Jogger egészen kulturált autó. A sorhármas motor rezgéseit sikerült a hidraulikus motortartó bakokkal jól szeparálni az utasoktól, és 140-150-es sebességig a zajszint is jól tolerálható.

A benzines 3000 felett indul meg igazán, a maximális forgatónyomatéka 2900-3500 közötti fordulatszámon állandó. Két emberrel kellően fürge volt, de nagy kár, hogy a Dacia Jogger a négyhengeres, 1,33-as benzinest várhatóan nem kapja meg a Dusterből. A meglévő két motor percenként 6200 körüli fordulatszámon érte el a leszabályozást, de csak kíváncsiságból húzattuk ki őket ennyire, mert az LPG-s teljesítménye gázüzemben 4600-tól, a sima benzinesé 5000-től nem nő.

Érdekes, hogy az utólag autógázra átalakított modellekkel szemben a Dacia Joggerben nem kell benzinre átkapcsolni, ha kéne némi erőtöbblet. Itt nemcsak a nyomatékérték nagyobb LPG-vel, mint benzinnel autózva , de 2100-3750 helyett 2000-3500-as fordulatszámon állandó.

Emiatt a Jogger gázüzemben gyorsul jobban 0-100-ra, az ötszemélyes értéke 12,3, a nehezebb hétszemélyesé 13,0 mp. Benzinnel járva 0,2-0,2 másodperccel tovább tart mindez. A végsebesség is gázzal nagyobb, a menetteljesítmény-adatokat megtaláljátok a képgalériában a 110 lóerős benzinesre is.

Eco üzemmódban érezhetően tompább lesz a gyorsulás és kelletlenebb a gázreakció, ami egyébként is tompa. A hatfokozatú váltó mindkét motorral kis erővel és egész pontosan kapcsolható volt.

Jó lendülettel megindított kanyarokban a Dacia Jogger szép stabil, nem művel semmi gonoszat, viszont a rugózása nem olyan kényelmes, mint más Daciáké, amelyekben alig érezni, min gázolunk át éppen.

Autópályán 130-nál a benzines motor 2600-at forgott percenként hatodikban. Az LPG-s váltóáttételei kicsit rövidebbek, de az ebben leolvasott 2950 körüli percenkénti fordulatszám is józan érték.

Mivel az autó mázsákkal könnyebb a hasonló belső méretű modelleknél, a fogyasztás is ígéretesnek tűnik. A benzinessel 7,0 l/100 km állt a fedélzeti számítógép kijelzőjén, elég lelkesen vezetve az autót hegynek fel, völgynek le. Türelmesebb kollégánk higgadtabb jobb lábát 6,0 literes átlaggal honorálta az autó.

Egyformán 50 literes a benzines és a benzin-gázos Dacia Joggerek tankja, amihez az LPG-s modell 40 liter autógázt is hozzáad. Utóbbival 1000 kilométert is meg lehet tenni tankolás nélkül. De ez nem túl életszerű, mert ha lehet 315 forintos autógázt tankolni a 480 forintos benzin helyett, akkor inkább az LPG-kutakat fogjátok preferálni.

Ebben a Daciában is megvan az a kellemes érzés, hogy masszívan összerakott autó, nem kell félteni és nem veszi zokon a használatot. Látszik, hogy gyermekes családoknak, az autót nem babusgató, hanem használó embereknek készült, ami persze nem zárja ki, hogy vigyázunk a kocsira.

Összkerékhajtás később sem lesz, sajnos ez a Duster privilégiuma marad, de a 200 mm hasmagassággal a buckákon át bejutottunk olyan tengerparti kiszögellésre fotózni, ahol rajtunk kívül az egyetlen autó egy első szériás Discovery volt.

Értékelés

Egyelőre attól egyedülálló a Dacia Jogger, hogy a konkurensei sokkal drágábbak, ezért a pénzért nincs más autó hasonló térbőséggel és szállítókapacitással. Ha a Citroën Berlingo, az Opel Combo Life, a Peugeot Rifter és a Toyota ProAce City Verso után más kategóriatársak is kivesznének belső égésű motorral, a Dacia Jogger nem csak az ára miatt lehet egyedülálló. Sajnos azért is, mert más márkák nem biztos, hogy gyártanak majd megfizethető és nem villanyautós mércével, hanem a valóságban is nagy hatótávú autókat.

forrás:https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2022/02/10/teszt-dacia-jogger-2022-autoteszt-dacia-jogger/

További hírek

2022-01-19 Ez lett a 7 milliomodik legyártott Dacia

A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik - közölte szerdán a román média.

2021-12-15 A Dacia Spring lett Európa legjobb ár-érték arányú autója

Az Autobest 32 európai ország újságíróiból álló zsűrije a Dacia Springet választotta meg 2022 legjobb ár-érték arányú autójának Európában.

2021-11-19 Óriási siker a Dacia villanyautója

A Dacia olcsó villanyautója, a Spring valódi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendelés futott be rá. A Magyarország mellett több európai országban elindított, példátlan előrendelési program keretében három hónap alatt rögtön több mint 16 000 foglalás történt az autóra, s azóta havo...

2021-09-07 Élőben nyerőnek tűnik a Dacia Jogger

A Dacia Jogger kimondott célja három modell, a Logan MCV, a Dokker és a Lodgy leváltása egyetlen autóval, de hallgatólagosan az is ott van a levegőben, hogy a terepes Duster a cég legnagyobb sikere. Így a Jogger inkább terepkombi ott, ahol a Lodgy Stepway egyterű volt, bár négykerék-hajtást ez sem k...

2021-08-26 Jön az extrém Dacia Duster

A Dacia szabadidő-autójának kínálatát megkoronázó limitált széria 2022-ben az Extreme nevű modell lesz.

2021-07-19 Spanyolországban készítik ezt a Dacia lakóautót

A Camperiz műhely kínál kifejezetten a Dacia Dokkerre (illetve újabban a Renault Express-re) szabott lakóautó-átalakítást.

2021-05-19 Idő előtt: Dacia Duster 3?

Erősen emlékeztet a Bigster tanulmányra a védjegyhivatali ábrákon látható Dacia SUV, de nem tűnik olyan nagynak az újdonság.

2021-04-05 Árral szemben – Dacia Sandero Stepway menetpróba

Nagy fejlődésen ment át a Dacia hagyományos modellcsaládja, a Sandero Stepwayt a hazai utakon vezettük.

2021-03-23 Így csinál a Dacia érintőképernyős fejegységet a zsebben lapuló okostelefonból

Minek építsenek drága fejegységet az autóba, ha a legtöbb vásárló zsebében amúgy is ott lapul egy hasonló tudású készülék?

2021-02-01 Három új Dacia modell is bemutatkozott Magyarországon!

Az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan az első olyan modell, amely minden eddiginél dögösebb megjelenése mellett hű marad a Dacia értékeihez.

2021-01-15 Jön a nagy Dacia SUV

A frissen létrehozott Dacia-Lada üzleti egység célja, hogy növelje a márkák hatékonyságát és versenyképességét, miközben a termékek terén túlmutat saját határain. A Daciánál ez azt jelenti, hogy a termékpaletta hamarosan egy az eddigieknél jóval nagyobb SUV-modellel bővül, amely hibrid hajtáslánccal...

2020-11-20 Grand Duster: 7 üléses új Dacia jöhet

Amennyiben minden jól megy, 2021-ben elkészülhet a népszerű SUV minden korábbinál nagyobb kivitele.

2020-10-16 Bemutatkozott az első elektromos Dacia

Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, ...

2020-09-04 Három új Dacia jön a jövő héten

Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.

2020-07-13 Idő előtt: a Dacia olcsó villanyautója

A védjegyhivatal jóvoltából már láthatjuk a Dacia Spring nevű olcsó villanyautó végleges megjelenését.

2020-05-04 Amikor a több kevesebb – Dacia Duster TCe 150 FAP 4WD teszt

A valaha volt legerősebb Dacia a 150 lóerős turbómotorral felszerelt Duster.

2020-04-16 1977-es Daciával pózoltak New York kihalt utcáin

Az autó tulajdonosa egy román férfi, Eduard Palaghita, aki 1995-ben települt ki Amerikába, és nem ez az első alkalom, hogy Daciájával bekerült a hírekbe. – írta a Digi24.

2020-03-03 Bemutatkozik a Dacia első villanyautója

A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.

2020-02-14 Kémfotókon az új Dacia Logan

A Dacia két fontos modelljének leváltására készül: a Sandero mellett a Logan is a második generációváltás előtt áll. A kémfotók tanúsága szerint a Logan esetében az autó karaktere is megváltozik: a harmadik generáció prototípusán az eddigieknél sokkal lendületesebb tetővonal figyelhető meg.

2020-01-20 A tavalyi volt a Dacia legsikeresebb éve

Sosem volt még jobb éve a Daciának a tavalyinál – írtuk ezt tavaly januárban, de ez az állítás most is igaz. A rekordsikeres 2018-as után ugyanis a '19-es év is új eladási csúcsot hozott a román-francia márkának.

2019-12-27 Keleti kényelem – 50 éves a Dacia 1300-as

A francia eredetivel egy időben indult el a román licencmodell gyártása.

2019-11-29 Négykerék-hajtású Dacia Duster lesz az új Pápamobil!

A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.

2019-10-14 Kémfotókon a Dacia Sandero utódja

Bár egyszer már átesett egy nagyobb átalakításon, a Dacia Sandero alapjaiban mégsem változott a 2007-es bemutató óta. Ez jól látszik például a tetővonalon, és az ajtók felső részének kialakításán, ami ma is ugyanolyan, mint tizenkét éve. Ám az utód más lesz a kémfotók alapján.

2019-09-21 Limitált kiadás készült a Dacia Dusterből

A Dacia bemutatta a Duster Black Collector modellt, amely az első korlátozott darabszámban készülő, ’gyűjtői’ kiadás az olcsó szabadidőautóból. A rendkívül gazdagon felszerelt, 130 lovas motorral hajtott, metálfekete gépből csak 500 darabot fognak gyártani, és sajnos csak a francia piacra.

2019-08-01 Új alapmotort kap a Dacia Duster

A Daciát is elérte a kis turbómotorok egy újabb hulláma. Már nem csak az erősebb változatokba jut ilyen – az 1,33 literes négyhengeres – hanem az alapkivitel is turbós lesz.

2019-07-02 Új Dacia Duster változatok érkezhetnek

Fejlesztik a márka romániai gyárát, így biztos, hogy bővíteni fogják az eddig elég szűkös Dacia-palettát.

2019-06-12 Hétköznapi hős – Dacia Lodgy Sce 100 Techroad teszt

Kopogós műanyagok? Autópályán már zajos? Lehet, de csúcsfelszereltséggel, hétszemélyes kivitelben csak 4,2 milliót kérnek a benzines Lodgyért!

2019-03-06 A Dacia a 2019-es Genfi Autószalonra új limitált szériával készül

A 2019-es Genfi Autószalonon lép a nagyközönség elé a Dacia Techroad / Ultimate limitált széria. A teljes választékon áthúzódó különleges felszereltség a következő modelleket érinti majd: Duster, Logan, a Stepway modellek (Sandero, Logan MCV, Dokker) és két új színt is felvonultat; az Izzó Vöröst és...

2019-02-08 Zöld utat kapott a platós Dacia Duster

Amióta az első Duster megérkezett, azóta fel-felbukkan a pletyka egy ilyen kivitel gyártásának lehetőségéről. Ám most először hivatalosnak tekinthető forrásból jön a hír.

2019-01-18 Történelmet írt a Dacia

Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.

2018-10-20 Jubileumi Dacia modell van érkezőben

Idén ünnepli megalakulásának 50. évfordulóját a román márka, míg a Renault 19 esztendeje vette át a vezetést a cégben, amely egyre jobban muzsikál. Az új Dustert is nagy lendülettel vásárolják, de vajon mit és mikor mutatnak be legközelebb a románok?

2018-06-09 Dacia Duster tisztább motorokkal

Bár a dízelmotort sokan már most halottnak tekintik, a Dacia még kiadja az 1,5 literes motor újabb változatait a Dusterben. Ezek nagyobb teljesítményt ígérnek változatlan fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.

A böngészője elavult!

A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.

Google Chrome Mozilla Firefox

×