2019-06-12
Kopogós műanyagok? Autópályán már zajos? Lehet, de csúcsfelszereltséggel, hétszemélyes kivitelben csak 4,2 milliót kérnek a benzines Lodgyért!
Nem azoknak szól a Lodgy, akik önkifejezési eszközként tekintenek az autókra, a Dacia egyterűje a célszerűség mintapéldánya, dobozszerű hátsóval, hatalmas raktérrel és nem utolsósorban alacsony árral. Tessék megkapaszkodni, a 4,5 méter hosszú modell ötszemélyes változata, 1,6-os benzinmotorral 3 049 000 Ft-ot kóstál, de a tesztre fogott, hétüléses Techroad alapára is csak 4 199 000 Ft! Mindebből pedig levonhatjuk a hétszemélyes autókra vonatkozó állami támogatás összegét – mivel a típus alapára nem éri el az 5 milliót, a vételár 50%-ára érvényes kedvezmény mértéke sem éri el a 2,5 milliót. Így a Lodgynak most minden esélye megvan ahhoz, hogy a korábbinál fontosabb szereplő legyen a magyar piacon.
De nézzük, mit kapunk 4,2 millióért! Először is tisztességes felszereltséget, a nyomokban szabadidő-autós jegyeket is felvonultató Lodgy Techroad manuális klímával, tempomattal és okostelefon-tükrözésre is képes navigációval érkezik. Az autó belterén persze látszik, hogy valahol meg kellett fogni a költségeket, a felületek és a formák egyszerűek, de a funkcionalitást nem érheti kritika, a kezelhetőség pofonegyszerű. A tágas ajtózsebek és a két pohártartó mellett említést érdemel a középkonzol feletti rekesz, és persze itt vannak a hátsó utasok kihajtható kis asztalkái vagy a francia egyterűeknél szokásosnak mondható, gyermekfigyelő tükör – apróságokról van szó, a hétköznapokban mégis sokat számítanak. Az egyetlen hiba, amit fel tudtam róni használat közben a Lodgynak, az a csomagtérrolóval volt kapcsolatos. Nem egyszer fordult elő, hogy úthibán áthajtva kiugrott a végpontokból és visszatekercselte magát.
S a kényelem? Az újabb fejlesztésű Dusterhez képest ugyan kevésbé komfortosak az ülések, a helykínálatról csak pozitívumokat lehet mondani, a kissé emelt üléspozíció okán pedig a beszállás is könnyű. A fejtér szinte feleslegesen nagy, a lábaknak jutó hely pedig hátul is bőséges, 190 centis vezető mögött egy hasonlóan langaléta utas is elfér. Legalább ilyen fontos, hogy a középső sorban lévő ülések különállók, és az autó szélessége lehetővé teszi, hogy akár három gyermekülés is beférjen egymás mellé (mindegyiknél lehetőség van ISOFIX-es rögzítésre is). A harmadik sor természetesen már kevésbé tágas, de kisebb termetűek vagy gyermekek korrekt körülmények között utazhatnak. A többi hasonló méretű kompakt egyterűvel ellentétben a Dacia két hátsó ülése nem süllyeszthető be a padlóba, viszont kivehetők, így a raktérkapacitás már furgonokat idéz, ötszemélyes konfigurációban 827 literes a csomagtér. Ha kell, a bőröndök mellé akár kisbiciklik is beférnek – egészen elképesztő mennyiségű dolgot tud elnyelni a Lodgy, ami mondjuk egy háromgyermekes családnál fontos szempont lehet.
Ami a technikát illeti, ennyi pénzért ne keressünk szofisztikált megoldásokat, a Lodgy alapmotorja a kiforrott konstrukciónak számító 1,6-os, szívó benzines, 102 lóerővel. Mivel az ötfokozatú váltó áttételezése rövid, városi körülmények között nem lomha az autó, lakott területen kívül, utasokkal megpakolva viszont jól jönne egy kis nyomatéktöbblet, az előzéseket meg kell fontolni. De nem csak az erőtartalékok miatt mondhatjuk, hogy nem az autópálya a benzines Lodgy terepe, 130-as tempónál a motorhang mellett már a szélzaj is jelentős, és ekkor a városban 7,0 liter környékén tartható fogyasztás is megugrik legalább egy literrel. Az 1,6-os szívó benzines alternatívája az 1,33-as, 130 lóerős turbómotor és a 115 lovas, 1,5-ös dCi lehet. A gázolajos modell felára 700 000 Ft, ami nem kevés ebben az ársávban, ugyanakkor a takarékosság mellett a nyomatéktöbblet is a Blue dCi mellett szól – a WLTP-szabvány szerint a dízel 5,3 literrel is beéri 100 kilométerenként. Ami viszont a benzinesekben és a gázolajosban is közös, az az úthibákat jól bíró futómű, a Lodgy nem ijed meg a fekvőrendőröktől vagy a rossz minőségű földutaktól sem. Rugózása értelemszerűen lágy, de ez az autó nem kanyarvadászatra született, sokkal inkább a mindennapi rutin az, amiben árához képest kiemelkedően teljesít.
Tetszett
• ár-érték arány
• tágas karosszéria
• kivehető ülések (3. sor)
• funkcionalitás
Nem tetszett
• magas fogyasztás autópályán
• hangszigetelés
• mindenhol látszik a spórolás
ÖSSZEGZÉS
Nyilvánvalóan látszik és érződik a Lodgyn, hogy valahol meg kellett fogni a költségeket, de hét személynek elegendő helyet és (öt üléssel) hatalmas csomagteret kínál lényegében egy kisautó áráért.
Dacia Lodgy SCe 100 Techroad
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 5500/perc
Max. nyomaték: 156 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4498/1751/1680 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg: 1194 kg
Csomagtér: 207/827/2617 l
Üzemanyagtank: 50 l
0-100 km/h: 11,5 s
Max. sebesség: 172 km/h
Átlagfogyasztás: 7,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 160 g/km
A modell alapára: 3 049 000 Ft ( Lodgy SCe 100 Access, ötüléses, 102 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 199 000 Ft
forrás:http://www.automotor.hu/teszt/hetkoznapi-hos-dacia-lodgy-sce-100-techroad-teszt/
Vezettük a legolcsóbb nagycsaládi kombit, az öt és hét üléssel gyártott Dacia Joggert. A Dokker, a Lodgy és a Logan MCV közös utóda nagyot szólhat itthon.
A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik - közölte szerdán a román média.
Az Autobest 32 európai ország újságíróiból álló zsűrije a Dacia Springet választotta meg 2022 legjobb ár-érték arányú autójának Európában.
A Dacia olcsó villanyautója, a Spring valódi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendelés futott be rá. A Magyarország mellett több európai országban elindított, példátlan előrendelési program keretében három hónap alatt rögtön több mint 16 000 foglalás történt az autóra, s azóta havo...
A Dacia Jogger kimondott célja három modell, a Logan MCV, a Dokker és a Lodgy leváltása egyetlen autóval, de hallgatólagosan az is ott van a levegőben, hogy a terepes Duster a cég legnagyobb sikere. Így a Jogger inkább terepkombi ott, ahol a Lodgy Stepway egyterű volt, bár négykerék-hajtást ez sem k...
A Dacia szabadidő-autójának kínálatát megkoronázó limitált széria 2022-ben az Extreme nevű modell lesz.
A Camperiz műhely kínál kifejezetten a Dacia Dokkerre (illetve újabban a Renault Express-re) szabott lakóautó-átalakítást.
Erősen emlékeztet a Bigster tanulmányra a védjegyhivatali ábrákon látható Dacia SUV, de nem tűnik olyan nagynak az újdonság.
Nagy fejlődésen ment át a Dacia hagyományos modellcsaládja, a Sandero Stepwayt a hazai utakon vezettük.
Minek építsenek drága fejegységet az autóba, ha a legtöbb vásárló zsebében amúgy is ott lapul egy hasonló tudású készülék?
Az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan az első olyan modell, amely minden eddiginél dögösebb megjelenése mellett hű marad a Dacia értékeihez.
A frissen létrehozott Dacia-Lada üzleti egység célja, hogy növelje a márkák hatékonyságát és versenyképességét, miközben a termékek terén túlmutat saját határain. A Daciánál ez azt jelenti, hogy a termékpaletta hamarosan egy az eddigieknél jóval nagyobb SUV-modellel bővül, amely hibrid hajtáslánccal...
Amennyiben minden jól megy, 2021-ben elkészülhet a népszerű SUV minden korábbinál nagyobb kivitele.
Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, ...
Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.
A védjegyhivatal jóvoltából már láthatjuk a Dacia Spring nevű olcsó villanyautó végleges megjelenését.
A valaha volt legerősebb Dacia a 150 lóerős turbómotorral felszerelt Duster.
Az autó tulajdonosa egy román férfi, Eduard Palaghita, aki 1995-ben települt ki Amerikába, és nem ez az első alkalom, hogy Daciájával bekerült a hírekbe. – írta a Digi24.
A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.
A Dacia két fontos modelljének leváltására készül: a Sandero mellett a Logan is a második generációváltás előtt áll. A kémfotók tanúsága szerint a Logan esetében az autó karaktere is megváltozik: a harmadik generáció prototípusán az eddigieknél sokkal lendületesebb tetővonal figyelhető meg.
Sosem volt még jobb éve a Daciának a tavalyinál – írtuk ezt tavaly januárban, de ez az állítás most is igaz. A rekordsikeres 2018-as után ugyanis a '19-es év is új eladási csúcsot hozott a román-francia márkának.
A francia eredetivel egy időben indult el a román licencmodell gyártása.
A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.
Bár egyszer már átesett egy nagyobb átalakításon, a Dacia Sandero alapjaiban mégsem változott a 2007-es bemutató óta. Ez jól látszik például a tetővonalon, és az ajtók felső részének kialakításán, ami ma is ugyanolyan, mint tizenkét éve. Ám az utód más lesz a kémfotók alapján.
A Dacia bemutatta a Duster Black Collector modellt, amely az első korlátozott darabszámban készülő, ’gyűjtői’ kiadás az olcsó szabadidőautóból. A rendkívül gazdagon felszerelt, 130 lovas motorral hajtott, metálfekete gépből csak 500 darabot fognak gyártani, és sajnos csak a francia piacra.
A Daciát is elérte a kis turbómotorok egy újabb hulláma. Már nem csak az erősebb változatokba jut ilyen – az 1,33 literes négyhengeres – hanem az alapkivitel is turbós lesz.
Fejlesztik a márka romániai gyárát, így biztos, hogy bővíteni fogják az eddig elég szűkös Dacia-palettát.
A 2019-es Genfi Autószalonon lép a nagyközönség elé a Dacia Techroad / Ultimate limitált széria. A teljes választékon áthúzódó különleges felszereltség a következő modelleket érinti majd: Duster, Logan, a Stepway modellek (Sandero, Logan MCV, Dokker) és két új színt is felvonultat; az Izzó Vöröst és...
Amióta az első Duster megérkezett, azóta fel-felbukkan a pletyka egy ilyen kivitel gyártásának lehetőségéről. Ám most először hivatalosnak tekinthető forrásból jön a hír.
Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.
Idén ünnepli megalakulásának 50. évfordulóját a román márka, míg a Renault 19 esztendeje vette át a vezetést a cégben, amely egyre jobban muzsikál. Az új Dustert is nagy lendülettel vásárolják, de vajon mit és mikor mutatnak be legközelebb a románok?
Bár a dízelmotort sokan már most halottnak tekintik, a Dacia még kiadja az 1,5 literes motor újabb változatait a Dusterben. Ezek nagyobb teljesítményt ígérnek változatlan fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.