2020-10-16
Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, bár úgy tudjuk, az európai előírások miatt több ponton meg kellett erősíteni a karosszériát.
A méretek is a már ismertek: a Spring 3,73 méter hosszú, 1,62 méter széles és 1,51 magas, formára pedig lényegében azonos az Indiában forgalmazott Renault Kwid mini-SUV-val. A fentiekből adódóan belül sem túl nagy: alaphelyzetben négy felnőttnek és 300 liternyi csomagnak lesz hely a belső térben, ehhez jön még 23 liternyi csomagtároló rekesz az autó orrában.
Az autó hajtásrendszere is messzemenőkig azonos a kínai K-ZE-ével. A motor 44 lóerős, és egy 26,8 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát, amelyet a háztartási 230 voltos hálózatból 14 óra, 3,7 kW-os otthoni töltőcsatlakozóból 8 és fél óra, 7,4 kW-os otthoni töltőből 5 óra alatt lehet majd feltölteni. Emellett lesz gyorstöltési lehetőség is CCS csatlakozóval, bár egyes források szerint ez feláras extra lesz, viszont aki megrendeli, az 30 kW-os töltési sebességgel számolhat, azaz egy órán belül töltheti 80%-ra az akkumulátort. A töltési folyamat a My Dacia applikációból is ellenőrizhető lesz.
Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő, míg tisztán városi forgalomban ez állítólag 295 km-re is felmehet. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti.
A bemutató kapcsán végleges árat egyelőre nem mondtak, viszont a hazai képviselet állítólag 6,5 millió forint alatt tervezi behozni az autót, amennyiben az euró árfolyama a mostani szinten marad. Úgy intézték, hogy a Spring Magyarországon már foglalózható, sőt, állítólag a már megnyert villanyautó-pályázatok támogatása is használható lesz a vásárláshoz, ha valaki eddig még nem költötte el másra. Ebben az esetben 4 millió forint környékére esne le a Dacia Spring ára, ami egy villanyautóért manapság tényleg nagyon kedvező.
A Springből alapvetően háromféle változatot terveznek piacra dobni. Elsőként a szuperegyszerű, autómegosztó szolgáltatóknak szánt kivitel érkezik. Ez csak fehér vagy szürke színben lesz kapható, okostelefonnal nyitható zárat, és a polgári kiviteleknél strapabíróbb belső burkolatokat és kárpitozást kap. Emellett az alapfelszereltségéhez tartozik a navigáció és a parkolóradar, ami amúgy feláras lesz.
Később jön a többféle színben rendelhető polgári változat, illetve a csak fehérben forgalmazott teherautó-kivitel. Ez utóbbiból kihagyják a hátsó üléssort, így 1,03 méteres rakodóhosszúságú, 800 liter térfogatú, 325 kg terhelhetőségű raktér adódik. Itt az alapfelszereltséghez Bluetooth-kapcsolattal rendelkező rádió és manuális klímaberendezés tartozik, viszont pótkerék nem jár alapáron.
Az idei bemutató ellenére a gyártás beindítását nem sietik el: az első elektromos Dacia első példányai a tervek szerint 2021 közepe után érkeznek meg új tulajdonosaikhoz.
forrás:https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/10/16/bemutatkozott_az_elso_elektromos_dacia/
Vezettük a legolcsóbb nagycsaládi kombit, az öt és hét üléssel gyártott Dacia Joggert. A Dokker, a Lodgy és a Logan MCV közös utóda nagyot szólhat itthon.
A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik - közölte szerdán a román média.
Az Autobest 32 európai ország újságíróiból álló zsűrije a Dacia Springet választotta meg 2022 legjobb ár-érték arányú autójának Európában.
A Dacia olcsó villanyautója, a Spring valódi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendelés futott be rá. A Magyarország mellett több európai országban elindított, példátlan előrendelési program keretében három hónap alatt rögtön több mint 16 000 foglalás történt az autóra, s azóta havo...
A Dacia Jogger kimondott célja három modell, a Logan MCV, a Dokker és a Lodgy leváltása egyetlen autóval, de hallgatólagosan az is ott van a levegőben, hogy a terepes Duster a cég legnagyobb sikere. Így a Jogger inkább terepkombi ott, ahol a Lodgy Stepway egyterű volt, bár négykerék-hajtást ez sem k...
A Dacia szabadidő-autójának kínálatát megkoronázó limitált széria 2022-ben az Extreme nevű modell lesz.
A Camperiz műhely kínál kifejezetten a Dacia Dokkerre (illetve újabban a Renault Express-re) szabott lakóautó-átalakítást.
Erősen emlékeztet a Bigster tanulmányra a védjegyhivatali ábrákon látható Dacia SUV, de nem tűnik olyan nagynak az újdonság.
Nagy fejlődésen ment át a Dacia hagyományos modellcsaládja, a Sandero Stepwayt a hazai utakon vezettük.
Minek építsenek drága fejegységet az autóba, ha a legtöbb vásárló zsebében amúgy is ott lapul egy hasonló tudású készülék?
Az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan az első olyan modell, amely minden eddiginél dögösebb megjelenése mellett hű marad a Dacia értékeihez.
A frissen létrehozott Dacia-Lada üzleti egység célja, hogy növelje a márkák hatékonyságát és versenyképességét, miközben a termékek terén túlmutat saját határain. A Daciánál ez azt jelenti, hogy a termékpaletta hamarosan egy az eddigieknél jóval nagyobb SUV-modellel bővül, amely hibrid hajtáslánccal...
Amennyiben minden jól megy, 2021-ben elkészülhet a népszerű SUV minden korábbinál nagyobb kivitele.
Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.
A védjegyhivatal jóvoltából már láthatjuk a Dacia Spring nevű olcsó villanyautó végleges megjelenését.
A valaha volt legerősebb Dacia a 150 lóerős turbómotorral felszerelt Duster.
Az autó tulajdonosa egy román férfi, Eduard Palaghita, aki 1995-ben települt ki Amerikába, és nem ez az első alkalom, hogy Daciájával bekerült a hírekbe. – írta a Digi24.
A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.
A Dacia két fontos modelljének leváltására készül: a Sandero mellett a Logan is a második generációváltás előtt áll. A kémfotók tanúsága szerint a Logan esetében az autó karaktere is megváltozik: a harmadik generáció prototípusán az eddigieknél sokkal lendületesebb tetővonal figyelhető meg.
Sosem volt még jobb éve a Daciának a tavalyinál – írtuk ezt tavaly januárban, de ez az állítás most is igaz. A rekordsikeres 2018-as után ugyanis a '19-es év is új eladási csúcsot hozott a román-francia márkának.
A francia eredetivel egy időben indult el a román licencmodell gyártása.
A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.
Bár egyszer már átesett egy nagyobb átalakításon, a Dacia Sandero alapjaiban mégsem változott a 2007-es bemutató óta. Ez jól látszik például a tetővonalon, és az ajtók felső részének kialakításán, ami ma is ugyanolyan, mint tizenkét éve. Ám az utód más lesz a kémfotók alapján.
A Dacia bemutatta a Duster Black Collector modellt, amely az első korlátozott darabszámban készülő, ’gyűjtői’ kiadás az olcsó szabadidőautóból. A rendkívül gazdagon felszerelt, 130 lovas motorral hajtott, metálfekete gépből csak 500 darabot fognak gyártani, és sajnos csak a francia piacra.
A Daciát is elérte a kis turbómotorok egy újabb hulláma. Már nem csak az erősebb változatokba jut ilyen – az 1,33 literes négyhengeres – hanem az alapkivitel is turbós lesz.
Fejlesztik a márka romániai gyárát, így biztos, hogy bővíteni fogják az eddig elég szűkös Dacia-palettát.
Kopogós műanyagok? Autópályán már zajos? Lehet, de csúcsfelszereltséggel, hétszemélyes kivitelben csak 4,2 milliót kérnek a benzines Lodgyért!
A 2019-es Genfi Autószalonon lép a nagyközönség elé a Dacia Techroad / Ultimate limitált széria. A teljes választékon áthúzódó különleges felszereltség a következő modelleket érinti majd: Duster, Logan, a Stepway modellek (Sandero, Logan MCV, Dokker) és két új színt is felvonultat; az Izzó Vöröst és...
Amióta az első Duster megérkezett, azóta fel-felbukkan a pletyka egy ilyen kivitel gyártásának lehetőségéről. Ám most először hivatalosnak tekinthető forrásból jön a hír.
Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.
Idén ünnepli megalakulásának 50. évfordulóját a román márka, míg a Renault 19 esztendeje vette át a vezetést a cégben, amely egyre jobban muzsikál. Az új Dustert is nagy lendülettel vásárolják, de vajon mit és mikor mutatnak be legközelebb a románok?
Bár a dízelmotort sokan már most halottnak tekintik, a Dacia még kiadja az 1,5 literes motor újabb változatait a Dusterben. Ezek nagyobb teljesítményt ígérnek változatlan fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.