2021-02-01
Az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan az első olyan modell, amely minden eddiginél dögösebb megjelenése mellett hű marad a Dacia értékeihez.
Néhány éve gondolkodásmód váltás tapasztalható a vevők részéről, az elmúlt év eseményei pedig még inkább arra ösztönözték a járművezetőket, hogy tudatosabb döntést hozzanak autóvásárláskor – úgy a fogyasztás, mint a funkcionalitás terén. A vevők mára egyre pragmatikusabb elvárásokat támasztanak a kiszemelt járművekkel szemben.
Ezekre az igényekre kínál megoldást a Dacia az Új Sanderóval, Sandero Stepway-jel és a Logannal. Bár külső méreteik szinte változatlanok, üdébb megjelenésük korszerűbb felszereltséget, tágasságot és sokoldalúságot takar. Mindezt ötvözik a Daciától már megszokott megbízhatósággal, a mindennapi használat során szükséges alapvető technológiákkal és a kiemelkedő ár-érték aránnyal.
Ezek a jegyek biztosították elődeik sikerét is, hazánkban a Dacia Sanderoból 1403 darab kelt el 2020-ban, amelyből a Sandero Stepway 51%-ot képviselt (715 darab). A Dacia családi szedánja, a Logan is számottevő érdeklődést generált, tavaly 354 darab talált gazdára. A magyar Dacia várakozásai szerint nagy lesz a kereslet az új modellek iránt, a márkakereskedőktől kapott visszajelzések alapján sokan kifejezetten kivárnak az autóvásárlással azok érkezéséig.
„Azt látjuk, hogy a vevők nagyon várják az új modelleket, arra számítunk, hogy markáns növekedést fog eredményezni a Dacia már idei első féléves eladásaiban is – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. – Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan a vásárlók igényeire kínálnak megoldást. Cserébe megbízható járműveket kapnak, amelyek rendelkeznek a mindennapos autózáshoz elengedhetetlen technológiákkal és ehhez természetesen kedvező áron juthatnak hozzá”.
A megújult modellek alapját a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B moduláris platformja adja, mely három előnyt is kínál az utasok számára: kisebb zajszintet, egyszerűbb vezethetőséget és jobb úttartást, valamint az új, teljesen elektromos változó rásegítésű szervokormánynak köszönhetően több mint harmadával kisebb erőkifejtést a vezetés során. A modellek emellett az új, idén január 1-től érvényes EURO-6 DFull szabványnak megfelelő motorokkal érkeznek. A motorkínálatot az egyliteres háromhengeres turbós TCe 90, valamint a Sandero esetében elérhető SCe 65-ös motor mellett a Dacia új TCe 100 LPG erőforrása egészíti ki, amely kettős, benzin-LPG üzemmódú, turbófeltöltős, 1 literes háromhengeres egységet jelent hatfokozatú kézi váltóval. A modellek számos új passzív és aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel érkeznek, köztük aktív vészfékező rendszerrel, holttérfigyelővel és bővített parkolássegítő rendszerrel.
Az Új Dacia Sandero megújult, robusztus külsője erős karaktert sugall. Ezt fokozzák a Dacia új, Y-alakú LED fényjegyei is, amely az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan esetében mutatkozik be először és amely az összes felszereltségi szinten alapfelszereltség lesz.
Az Új Dacia Sandero Stepway magabiztos megjelenéssel, emelt hasmagassággal (174 mm), és még hangsúlyosabb crossover jegyekkel hív új kalandra.
A modellek helykínálata a piaci kategória felső részében megszokott belső tér méretét nyújtja, mind az Új Sandero és Új Sandero Stepway esetében a kategóriájában az egyik legjobb hátsó lábtér áll rendelkezésre. Újdonságként a Dacia kínálatában 2021-ben elektromos napfénytető is elérhető lesz az Új Sandero és Sandero Stepway-ben.
Az ikonikus családi szedán újragondolt változata, az Új Dacia Logan megújult külsővel, és kategóriájának egyik legtágasabb, családi méretű utasterével büszkélkedhet, miközben 528 literes csomagtartója szintén a legnagyobbak között szerepel a B-kategóriás szedánok között. A csomagtérajtó szériában távirányítással nyitható.
Mindhárom modell esetében az alapfelszereltségek közé tartozik az okostelefon tartó, az új műszeregység, automatikus tompított fényszóró felkapcsolás, míg felszereltségi szinttől függően a sebességhatároló és sebességtartó automatika mostantól a kormánykeréken is elérhető. Emellett három különböző szintű multimédia rendszer, Media Control, Media Display illetve Media Nav gondoskodik az akár vezetéknélküli okostelefon-tükrözésről és a különböző vezetéstámogató funkciók beállításainak könnyebb eléréséről.
Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan elődeik szellemének megújult megtestesítői. Továbbra is versenyképes áron érhetők el, minden eddiginél nagyobb hozzáférést biztosítva az ügyfeleknek a piacon a legjobb ár-érték arányú autókhoz. Hazánkban az Új Dacia Sandero 3 399 000 forinttól, a Sandero Stepway 4 349 000 forinttól lesz elérhető 2021 februártól, míg az Új Logan 4 649 000 forintos áron mutatkozik majd be 2021 áprilisában.
forrás:https://formula.hu/auto/2021/02/01/harom-uj-dacia-modell-is-bemutatkozott-magyarorszagon
Vezettük a legolcsóbb nagycsaládi kombit, az öt és hét üléssel gyártott Dacia Joggert. A Dokker, a Lodgy és a Logan MCV közös utóda nagyot szólhat itthon.
A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik - közölte szerdán a román média.
Az Autobest 32 európai ország újságíróiból álló zsűrije a Dacia Springet választotta meg 2022 legjobb ár-érték arányú autójának Európában.
A Dacia olcsó villanyautója, a Spring valódi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendelés futott be rá. A Magyarország mellett több európai országban elindított, példátlan előrendelési program keretében három hónap alatt rögtön több mint 16 000 foglalás történt az autóra, s azóta havo...
A Dacia Jogger kimondott célja három modell, a Logan MCV, a Dokker és a Lodgy leváltása egyetlen autóval, de hallgatólagosan az is ott van a levegőben, hogy a terepes Duster a cég legnagyobb sikere. Így a Jogger inkább terepkombi ott, ahol a Lodgy Stepway egyterű volt, bár négykerék-hajtást ez sem k...
A Dacia szabadidő-autójának kínálatát megkoronázó limitált széria 2022-ben az Extreme nevű modell lesz.
A Camperiz műhely kínál kifejezetten a Dacia Dokkerre (illetve újabban a Renault Express-re) szabott lakóautó-átalakítást.
Erősen emlékeztet a Bigster tanulmányra a védjegyhivatali ábrákon látható Dacia SUV, de nem tűnik olyan nagynak az újdonság.
Nagy fejlődésen ment át a Dacia hagyományos modellcsaládja, a Sandero Stepwayt a hazai utakon vezettük.
Minek építsenek drága fejegységet az autóba, ha a legtöbb vásárló zsebében amúgy is ott lapul egy hasonló tudású készülék?
A frissen létrehozott Dacia-Lada üzleti egység célja, hogy növelje a márkák hatékonyságát és versenyképességét, miközben a termékek terén túlmutat saját határain. A Daciánál ez azt jelenti, hogy a termékpaletta hamarosan egy az eddigieknél jóval nagyobb SUV-modellel bővül, amely hibrid hajtáslánccal...
Amennyiben minden jól megy, 2021-ben elkészülhet a népszerű SUV minden korábbinál nagyobb kivitele.
Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, ...
Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.
A védjegyhivatal jóvoltából már láthatjuk a Dacia Spring nevű olcsó villanyautó végleges megjelenését.
A valaha volt legerősebb Dacia a 150 lóerős turbómotorral felszerelt Duster.
Az autó tulajdonosa egy román férfi, Eduard Palaghita, aki 1995-ben települt ki Amerikába, és nem ez az első alkalom, hogy Daciájával bekerült a hírekbe. – írta a Digi24.
A Kínában már forgalmazott Renault K-ZE egy változata kapta meg a Dacia logót. Ezt szánták a Genfi Autószalon közönségének, de mivel ezúttal elmarad az élő premier, virtuálisan találkozhatunk a látványosan kiszínezett járművel.
A Dacia két fontos modelljének leváltására készül: a Sandero mellett a Logan is a második generációváltás előtt áll. A kémfotók tanúsága szerint a Logan esetében az autó karaktere is megváltozik: a harmadik generáció prototípusán az eddigieknél sokkal lendületesebb tetővonal figyelhető meg.
Sosem volt még jobb éve a Daciának a tavalyinál – írtuk ezt tavaly januárban, de ez az állítás most is igaz. A rekordsikeres 2018-as után ugyanis a '19-es év is új eladási csúcsot hozott a román-francia márkának.
A francia eredetivel egy időben indult el a román licencmodell gyártása.
A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.
Bár egyszer már átesett egy nagyobb átalakításon, a Dacia Sandero alapjaiban mégsem változott a 2007-es bemutató óta. Ez jól látszik például a tetővonalon, és az ajtók felső részének kialakításán, ami ma is ugyanolyan, mint tizenkét éve. Ám az utód más lesz a kémfotók alapján.
A Dacia bemutatta a Duster Black Collector modellt, amely az első korlátozott darabszámban készülő, ’gyűjtői’ kiadás az olcsó szabadidőautóból. A rendkívül gazdagon felszerelt, 130 lovas motorral hajtott, metálfekete gépből csak 500 darabot fognak gyártani, és sajnos csak a francia piacra.
A Daciát is elérte a kis turbómotorok egy újabb hulláma. Már nem csak az erősebb változatokba jut ilyen – az 1,33 literes négyhengeres – hanem az alapkivitel is turbós lesz.
Fejlesztik a márka romániai gyárát, így biztos, hogy bővíteni fogják az eddig elég szűkös Dacia-palettát.
Kopogós műanyagok? Autópályán már zajos? Lehet, de csúcsfelszereltséggel, hétszemélyes kivitelben csak 4,2 milliót kérnek a benzines Lodgyért!
A 2019-es Genfi Autószalonon lép a nagyközönség elé a Dacia Techroad / Ultimate limitált széria. A teljes választékon áthúzódó különleges felszereltség a következő modelleket érinti majd: Duster, Logan, a Stepway modellek (Sandero, Logan MCV, Dokker) és két új színt is felvonultat; az Izzó Vöröst és...
Amióta az első Duster megérkezett, azóta fel-felbukkan a pletyka egy ilyen kivitel gyártásának lehetőségéről. Ám most először hivatalosnak tekinthető forrásból jön a hír.
Eddigi legjobb évét zárta tavaly a Renault csoporthoz tartozó román Dacia autógyár, amely az előző évinél 7 százalékkal több, összesen 700 798 gépkocsit értékesített 2018-ban.
Idén ünnepli megalakulásának 50. évfordulóját a román márka, míg a Renault 19 esztendeje vette át a vezetést a cégben, amely egyre jobban muzsikál. Az új Dustert is nagy lendülettel vásárolják, de vajon mit és mikor mutatnak be legközelebb a románok?
Bár a dízelmotort sokan már most halottnak tekintik, a Dacia még kiadja az 1,5 literes motor újabb változatait a Dusterben. Ezek nagyobb teljesítményt ígérnek változatlan fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.