toyota ICL Autó

Toyota ICL Autó

MEGMUTTATTA AZ EGY ÉV MÚLVA ÉRKEZŐ VADONATÚJ YARIST A TOYOTA

2019-10-17

A szegmensében a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást elsőként meghonosító Toyota Yaris Európa és Magyarország egyik legnépszerűbb kisautója, a japán autógyártó ugyanakkor leleplezte a slágermodell közel egy év múlva érkező új generációját.

A kisautó kategóriában a legjobb ár-érték arányt kínáló jelenlegi modell utódja az első autó lesz, amely a Toyota új, TNGA elnevezésű globális padlólemezére épül. Az új GA-B platform stílusos megjelenést, praktikumot, élvezetes vezethetőséget és fokozott biztonságot kínál majd a tervek szerint jövő ősszel debütáló új Yarisnak, míg az új 1,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc a kiemelkedő takarékosságot továbbfejlesztett gázreakcióval kombinálja. A Toyota kiemelte azt is, hogy a szegmensének egyik legbiztonságosabb autójaként ismert Yaris utómodellje esetében a célja nem más, hogy hogy a világ legbiztonságosabb kisautóját fejlesszék ki. Az új Yaris kétségkívül alkalmas lesz tehát a két évtizedes sikertörténet folytatására, miközben a jelenlegi generáció továbbra is méltán tarol.

A Yaris a Toyota európai sikertörténetének a főszereplője: egy olyan modell, amely tartós népszerűségnek örvendett, és folyamatos innovációval kiváló hírnevet vívott ki magának. Az első generációs Yaris egy csapásra meghódította a piacot. 2000-ben megválasztották az Év Európai Autójának, míg úttörő jelentőségű egyliteres benzinmotorja az Év Motorja díjat nyerte el. A Yaris volt az első olyan Toyota, amelyet kifejezetten Európa számára terveztek. Sőt, itt is gyártották, a franciaországi Valenciennes-ben működő üzemben (2001-től.) A második generációs Yaris 2005-ben a kisautók közül elsőként ért el ötcsillagos eredményt a független Euro NCAP tesztprogramon, illetve a kategóriában elsőként kapott vezető oldali térdlégzsákot. A 2012-ben bemutatott, harmadik generációs Yaris a kategóriában elsőként kapott öntöltő full hybrid hajtásláncot, ezzel új mércét állítva az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén.

A Toyota 2017-ben visszatért a rali világbajnokságba, versenyautójuk, a Yaris WRC pedig ihletadóként szolgált a nagyteljesítményű, közúti sportmodell, a Yaris GRMN fejlesztése során. A TOYOTA GAZOO Racing motorsportban elért sikereiből közvetlenül táplálkozó, korlátozott példányszámban gyártott Yaris – a globális GRMN modellcsalád első tagja – iránt rendkívüli érdeklődést mutatott a piac, a modell gyakorlatilag azonnal elfogyott. A Yaris innovációinak hosszú hagyománya generációról generációra tökéletesebbé tette a modellt, amelyből Európában a mai napig több mint négymillió darabot adtak el, ebből több mint 500 ezret hibridként. Az új, negyedik generációs Yarissal együtt ünnepli világpremierjét a Toyota új, globális architektúrájának (TNGA) GA-B platformja, amelyet kisméretű Toyota járművek generációi, illetve azok leszármazottai fognak használni. Ez a platform biztosítja a fokozott menetdinamika, a jobb rugózási komfort, a tökéletesített vezethetőség, a hatékonyabb biztonság és a magával ragadó dizájn alapjait. A modell emellett az új 1.5 Hybrid Dynamic Force rendszert: a Toyota világelső öntöltő hibrid technológiájának negyedik generációját is megkapja, amely minden eddiginél takarékosabb üzemet és szerényebb károsanyag-kibocsátást társít jobb vezetési élményt biztosító, fokozott teljesítménnyel és robbanékonysággal. Az új Yaris szintén Európában készül majd. A Toyota Motor Manufacturing France több mint 300 millió eurós beruházással készült fel a GA-B alapú jármű gyártására.

 

Az egy év múlva érkező új Yarissal a tökéletes városi kisautót tervezi megépíteni a Toyota

A vadonatúj Toyota Yarist úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a mindennapi városi élet egyre szigorúbb elvárásainak. Napjaink európai kisautó vásárlói a legigényesebbek közé tartoznak. Mozgalmas napjaikat rendszerint sűrű forgalommal terhelt, nagyvárosi környezetben élik, s ez napról napra egyre komolyabb kihívások elé állítja az autóvezetőket. Olyan autót szeretnének, amely egyszerre stílusos és praktikus. Legyen könnyen parkolható, mozogjon dinamikusan a városban, ugyanakkor hosszabb utazások alkalmával is biztosítson kényelmet. Kiemelkedő biztonsági színvonalat várnak el, a lehető legcsekélyebb üzemben tartási költségek mellett. Mindezen túlmenően ezeket a vásárlókat minden eddiginél jobban foglalkoztatja a környezet védelme: erre a problémára olyan megoldásokat keresnek, amelyek összeegyeztethetők zsúfolt időbeosztásukkal és környezetükkel. Végezetül pedig, magától értetődő módon, mindezt megfizethető áron szeretnék megkapni. Hogy megfelelhessen ezeknek az egyre szigorúbb elvárásoknak, az új Yaris elsőként alkalmazta a Toyota új globális architektúra (TNGA) filozófiáját a kisautók méretosztályában.Az új Yaris ezért elsőként kapta meg az új fejlesztésű GA-B platformot, és elsőként használhatja a TNGA új háromhengeres, negyedik generációs hibrid hajtásláncát.Ehhez a szemlélethez olyan, az aktív és passzív biztonság terén elért fejlesztések társulnak, amelyek együttesen a világ legbiztonságosabb kisautóját eredményezik.

Stílusos formaterv és intelligens helykihasználás a GA-B padlólemeznek hála

Az erőteljes, feszes vonalvezetésű formavilág dinamizmust és kompakt méreteket sugall: az új Yaris a jelenlegi modellnél rövidebb, szélesebb és alacsonyabb lesz majd, a lehető legtágasabb belső teret intelligens helykihasználás biztosítja  majd. Mindehhez innovatív anyaghasználat, és új szintre emelt érzékelhető minőség társul majd. Az új Yaris külső formaterve 'sűrített és dinamikus' - mindig készen áll az indulásra és az élvezetekre. A sűrített külső méretek különlegessé teszik az új modellt abban a szegmensben, ahol a modellek jellemzően minden egyes generációváltás során egyre nagyobbak lesznek. Ehelyett a Toyota 5 mm-rel csökkentette a Yaris karosszériájának hosszúságát, ugyanakkor 50 mm-rel megnyújtotta a tengelytávot. Ez dinamikussá, könnyen irányíthatóvá teszi a városi forgalomban és a parkolások során, miközben a belső tér tágas és kényelmes marad - megtestesítve a modell „kicsi nagy” karakterét. A GA-B platformnak köszönhetően a mérnökök 40 mm-rel csökkenthették az autó magasságát, mivel azonban a vezető és utasai alacsonyabban ülnek, a változás nem csorbította a fejteret. A szélvédő alsó kerete mélyebben húzódik, jobb kilátást biztosítva a vezető számára. Az autó szélességének 50 mm-es növelése az első és a hátsó üléssoron egyaránt jobb helykínálatot eredményezett, míg a szélesebb első és hátsó nyomtáv kihangsúlyozza az új Yaris mélyebben ülő, szélesebb kiállását. A külső formaterv az autó oldalfalán végigfutó, erőteljes karaktervonalakkal teszi még erőteljesebbé a sűrített arányok hatását. Ezek a karaktervonalak előre irányuló mozgás érzését keltik. Az erőteljes első és hátsó kerékdobok még feszesebbé és egységesebbé teszik az autó megjelenését; a plasztikusan megformált ajtópanelekkel együtt híven tolmácsolják a típus dinamikus, indulásra kész személyiségét. Az orrkialakítás központi stíluselemei a nagyméretű hűtőmaszk és a középen elhelyezett Toyota embléma. A tervezők hátrébb mozdították az A-oszlop tövét, és megnövelték a motorházfedél hosszát, ami dinamikusabbá teszi az autó megjelenését. Az új lámpatestek LED-es technológiát alkalmaznak, az irányjelzők használaton kívül nappali világításként szolgálnak. A fényszórókat elnyújtották az első kerekek irányába; ez az erőteljes formai megoldás egyben optikailag csökkenti az első túlnyúlást. Az utastér kialakítása során a dizájnerek a „kevesebb több” elvét követve nyitott, tágas teret hoztak létre a vezető és az első utas körül. A beltérben kiváló minőségű anyagokkal találkozhatunk: az ajtópanel innovatív módon filcborítást kapott, a műszerfalpanel pedig (a Yaris történetében először) puha tapintású, még barátságosabbá téve a környezetet. Az érzékelhető minőség a beltér minden pontján elsőbbséget élvez, legyen szó a kezelőszervek tapintásáról, működtetéséről vagy a működést kísérő hangról, a színekről, a megvilágításról, a formákról, a mintázatokról és grafikai részletekről, vagy az általános megjelenésről. A vezetői környezetet a 'kéz a kormányon, tekintet az úton' elvet követve alakították ki. A három, egymással összeköttetésben álló forrásból (központi Toyota érintőképernyő, TFT multi-információs kijelző a műszeregységben, illetve 10 colos head-up kijelző) származó információk egyértelműen, tisztán leolvasható formában jelennek meg a vezető előtt. A nagyobb head-up kijelzőnek köszönhetően a vezető a lehető legcsekélyebb figyelemeltereléssel összpontosíthat a vezetésre. A rendszer a létfontosságú adatokat, valamint különböző figyelmeztetéseket - például navigációs utasításokat vagy sebességkorlátozásokat - jelenít meg a szélvédőn, a vezető látómezejében. Az új Yaris egy sor további ultramodern kényelmi funkcióval is felszerelhető. Ilyen a vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer, amely nagy méretének köszönhetően a legújabb generációs okostelefonokat is képes kezelni; a fűthető kormánykerék, vagy a vezetői környezet különleges hangulatvilágítása. Az ergonomikus kialakításnak köszönhetően minden kezelőszerv ösztönösen megtalálható és működtethető, míg maga a műszerfal nem csak keskenyebb, de mélyebben is húzódik, míg a padlókonzol szélesebb lett és magasabbra került. A műszeregység két digitális műszerből áll; ezek között helyezkedik el az TFT multi-információs kijelző. Ezeket mindössze egy keskeny árnyékoló fogja egységbe. Végül, de nem utolsósorban csökkentették a kormánykerék méretét. Így javult a kilátás, összhangban a 'kéz a kormányon, tekintet az úton' szemlélettel.

Az új GA-B padlólemez a kimagasló vezetési élmény záloga

Az új globális padlólemeznek köszönhetően az egy év múlva érkező új Yaris magabiztos, természetes vezethetőséget kínál, majd pontos és dinamikus menetjellemzők mellett, amelyhez a mély tömegközéppont és az optimalizált vezetői üléshelyzet is hozzájárul. A modell különösen szilárd karosszéria eközben javítja a vezethetőséget és a menetstabilitást. A Toyota TNGA alapú platformjai ugyanis korszakváltást eredményeztek a márka új generációs típusainak vezethetősége, rugózási komfortja és formavilága terén. Az elsőként bemutatott, középkategóriás GA-C platform felelős az új generációs Prius, a C-HR és a frissen forgalomba hozott Corolla kiemelkedő vezethetőségéért és tetszetős stílusáért. A TNGA filozófia rendkívül rugalmas alkalmazkodó képességének bizonyítéka, hogy nagyobb szedánok és szabadidőjárművek is sikerrel alkalmazzák: a GA-K platformra épül az új Camry és az új RAV4 is. Az új Yaris fejlesztése során pedig a Toyota első ízben a kisautók szegmensében is érvényesíti a TNGA előnyeit. Az új GA-B platform alapvető szerepet játszik az új Yaris által kínált, kiemelkedően élvezetes vezetési élményben, a modell magabiztos és természetes vezethetőségében. A jármű fokozott stabilitása megnyugtatóan hat a pilótára, míg a kormány- és gázparancsokra adott természetes, precíz válaszok fokozottan dinamikussá teszik az autó vezetését. A kompakt, mélyen ülő, ám széles karosszéria, a GA-B platform eredendő dinamizmusa, valamint a negyedik generációs hibrid hajtáslánc teljesítménye olyan magával ragadó, dinamikus karaktert eredményez, amely alapvetően meghatározza az új Yaris vonzerejét. Városban közvetlen reakciókkal vezethető. Ugyanakkor a motorteljesítmény és a vezethetőség olyan kifinomult, pihentető vezetési élményt biztosít, hogy akár hosszabb autópálya-szakaszokon vagy országúton autózva is kényelmessé, élvezetessé teszik az autót. Ahogy már a TNGA alapú modelleknél, a kormánykerék mögött elfoglalt vezetői üléshelyzet itt is fokozott irányíthatóságot és a jármű, valamint a sofőr közötti, kétirányú kapcsolatot eredményez. A GA-B platformnak köszönhetően a vezetőülés mélyebben és hátrébb (az elődmodellhez képest 60 mm-rel), az autó középpontjához közelebb helyezkedik el. Ezzel mélyebbre került a jármű tömegközéppontja. Ugyanezek a változások kiváló vezetői üléshelyzetet, kedvezőbb ergonómiát és nagyobb állíthatósági tartományt eredményeztek. A kormánykerék közelebb került a vezetőhöz, dőlésszöge 6 fokkal megnőtt. Mind minden TNGA alapú modell esetében, az új Yaris mély - a jelenlegi modellnél 15 mm-rel mélyebb - tömegközépponttal büszkélkedhet, ami kedvezően érinti a jármű tehetetlenségét. A tömegeloszlás is kiegyensúlyozottabb, az első és hátsó tengely viszonylatában éppúgy, mint bal és jobb oldalon. Ez mérsékli az oldaldőlési hajlamot, javítja a fékstabilitást és csökkenti a féktávolságot. A karosszéria jobb torziós szilárdsága dinamikussá és stabillá teszi az autó vezetését. Az új első MacPherson rugóstagok és a csatolt hosszlengőkaros hátsó felfüggesztés kialakítása során csökkentett belső súrlódású első gólyalábakat és lágyabb rugókat alkalmaztak, valamint jelentős mértékben (320 helyet 580 Nm/fok) megnövelték a hátsó kanyarstabilizátor feszességét. Így kanyarban csökken az oldaldőlés és javul a dinamizmus, ami még magával ragadóbbá teszi az új Yaris vezethetőségét. A GA-B platform alkalmazásával jelentős mértékben nőtt a karosszéria merevsége, ami egyszerre teszi stabilabbá és kényelmesebbé az autót, továbbá csökkenti a menetzajok és rezgések szintjét. A platform architektúráját, valamint a karosszéria felső részét optimalizálták. Stratégiai pontokon erősítették meg a szélvédő alsó keretét, a hátsó tetőoszlopot, a padlóalagutat, a hátsó vázszerkezetet és a hátsó kerékdobokat. Emellett merevebb műszerfal kereszttartót építettek be.

 

Vadonatúj 1.5 Hybrid Dynamic Force rendszer – robbanékonyabb és takarékosabb mint valaha

A 15 százalékkal megnövelt rendszerteljesítmény közvetlenebb gázreakciókat eredményez majd a jövő ősszel érkező új Yaris esetében, miközben az üzemanyag-fogyasztás több mint 20 százalékkal csökken majd. A negyedik generációs hibrid technológia ugyanis optimalizált tömeget, helykihasználást és üzemanyag-fogyasztást eredményez, miközben az új 1,5 literes Dynamic Force benzinmotor termikus hatásfoka 40%. A Toyota elismerten vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén; a vállalat több mint húszévnyi tapasztalatnak köszönheti szakértelmét. A Toyota hibridjei a mai napig több milliárd kilométert tettek meg a világ útjain, így minőségük, tartósságuk és megbízhatóságuk is megkérdőjelezhetetlen. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap. Az első Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota több mint 14 millió hibrid járművet értékesített világszerte (ebből 2,5 milliót Európában), miközben folyamatosan tökéletesíti a technológiát, és a legkülönfélébb piaci szegmensekben vezet be új hibrid modelljeit. A Yaris Hybrid, a világ első B-szegmensbeli hibrid modelljeként 2012-ben jelent meg a piacon. Azóta több mint 500 000 példányban talált gazdára Európában, így nagymértékben hozzájárult a Toyota hibrid technológiáinak és azok előnyeinek népszerűsítéséhez. A negyedik generációs hibrid rendszert különböző európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig. A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. Ezeket a kiemelkedő eredményeket a Toyota Hybrid rendszer architektúrája tett lehetővé, amely a villanyautók gyakorlatilag összes elsődleges alkotóelemét (a nagyteljesítményű villanymotoroktól a nagyfeszültségű elektromos hálózatig) alkalmazza, méghozzá egy rendkívül takarékos, Atkinson-ciklusú belső égésű erőforrással párhuzamosan. A Toyota negyedik generációs hibrid technológiája az új Yaris első számú hajtásláncaként ünnepli világpremierjét. Az 1,5 literes Hybrid Dynamic Force rendszer közvetlen leszármazottja azoknak a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes rendszereknek, amelyeket az új Corolla, RAV4 és Camry modellek is alkalmaznak; az új hajtáslánc fejlesztése szerint ugyanúgy ügyeltek az alkotóelemek méretének és tömegének a minimalizálására, hogy minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást érhessenek el. A hibrid rendszer az új 1,5 literes Dynamic Force háromhengeres, Atkinson-ciklusú, változó szelepvezérlésű benzinmotort alkalmazza. Ahogy 2,0 és 2,5 literes, négyhengeres rokonai, a háromhengeres motor is számos olyan megoldást vonultathat fel, amelyek kifejezetten a belső súrlódás és a mechanikus veszteségek kiküszöbölését, az égési teljesítmény optimalizálását szolgálják. Olyannyira, hogy a motor a világ legmagasabb égési sebességével büszkélkedhet, ami kis fordulatszámon is nagy forgatónyomatékot, valamint takarékos üzemet eredményez. A rezgéseket és a motorzajt beépített kiegyensúlyozó modul segít korlátozni. Mindezek eredményeként a motor termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot (azaz még az átlagos dízelmotorokénál is jobb), ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez. A hibrid hajtásláncot teljesen átdolgozták. Az új kéttengelyes felépítés kompaktabbá és könnyebbé teszi a rendszert. Az így kapott, csekély energiaveszteségű hajtáslánc szerényebb befoglaló méretek mellett jobb teljesítményt nyújt, és könnyedén beépíthető az új Yaris GA-B platformjába. A rendszer új lítium-ion hibrid akkumulátort alkalmaz, amelynek megnövelt teljesítménye dinamikusabb gyorsítóképességgel ruházza fel a járművet. Az új akkumulátor nem csak nagyobb teljesítményű, de X%-kal kisebb és Y%-kal könnyebb is, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.

Az új Yaris a mostani modellhez hasonlóan a fejlett vezetőtámogató rendszerek új szintjét képviseli majd a kisautó kategóriában

A Toyota az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautójának fejlesztette: az új Toyota Safety Sense (TSS) rendszer élvonalbeli aktív biztonsági teljesítményt szavatol, miközben a világon elsőként ebben a modellben lesz megtalálható középső légzsák. Az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója kíván lenni, és ezzel összhangban jelentős mértékben továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereivel kategóriaelső biztonsági teljesítményt kínál. Az új, előremutató technológiák bevezetésének köszönhetően az új Yaris maximális védelmet biztosít az ügyfeleknek a mindennapi közlekedés során. A fejlett vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az a teljes sebességtartományban aktív, intelligens adaptív sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens, amellyel először a közelmúltban bevezetett új Toyota modelleken, például a Corollán találkozhattunk. Ráadásul ezek a funkciók az új Yaris összes kivitelénél az alapfelszerelés részét képezik. A fejlett vezetőtámogató rendszereken túlmenően az új Yarist úgy tervezték, hogy a hamarosan bevezetendő, minden eddiginél szigorúbb, 2020-as biztonsági normák szerint is a létező legjobb utasvédelmi eredményt érje el. Az új Yaris például a kisautók körében elsőként kínál olyan központi oldallégzsákot, amely oldalirányú ütközés esetén biztosít hatékonyabb utasvédelmet. Az új Yaris aktív és passzív biztonsági rendszereiről a későbbiekben nyújtunk részletes tájékoztatást.

forrás: Toyota Central Europe Kft. - hivatalos sajtóközleménye

További hírek

2023-01-02 A Toyota katalizátorpajzsot is árul az új Priushoz

A katalizátorlopások továbbra is nagy problémát jelentenek szerte a világon, ezért a Toyota összefogott a MillerCAT-tal, hogy katalizátorpajzsokat kínáljon Amerikában az új Toyota- és Lexus modellekhez.

2022-12-07 Versenyautó motorja hajtja ezt a családi Toyotát

A GR Yaris háromhengeres turbómotorját szerelték a Toyota Corolla Cross egy kísérleti példányába. A cél mégsem a sportosság, hanem a környezetvédelem.

2022-11-17 Így néz ki a Toyota harmadik elektromos bZ modellje

Amikor tavaly decemberben a Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda bejelentette, hogy a japán autógyártó 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos meghajtású modellt mutat be, azt is elárulta, hogy a vállalat új, dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modelljeit cs...

2022-09-14 Tényleg turbómotort kaphat a Toyota GR86?

Négyhengeres boxermotorját soros, feltöltött háromhengeresre cserélte a Toyota klasszikus sportkupéjának versenykivitele.

2022-08-31 Idő előtt kiszivárgott a Toyota második villanyautója

A Toyota elég sokáig kivárt első saját elektromos autójának elkészítésével, de idén már vezettük is a bZ4X-et.

2022-04-28 Megérkezett a kézi váltós Toyota GR Supra

A GR Supra volt a Toyota első globális Gazoo Racing (GR) modellje, amely már a bemutatkozásának pillanatától megtestesítette a GR szellemiségét és a Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda álmát, hogy egy olyan autót alkossanak meg, amely teljes egészében a vezetés öröméről szól.

2022-03-07 Már nálunk is rendelhető a Toyota villanyautója

Már hazánkban is elérhető a Toyota első akkumulátoros elektromos autója, a bZ4X. A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának első modellje egy kényelmes, tágas és nagyméretű SUV, melynek új összkerékhajtási rendszere kiemelkedő képességeket biztosít. A bZ4X indulóára 18 110 000 forint.

2022-02-21 Itt az önvezető, driftelésre képes Toyota GR Supra

A Toyota Supra 17 év után, 2019-ben támasztotta fel a sportautólegenda GR Suprát, amely mára az elsőként bemutatott 3 literes, 340 literes motor mellett egy kisebb, 2 literes, 258 lóerős erőforrással is elérhető.

2022-01-17 Fenyegetőbb sport-Yarist állított ki a Toyota

A Toyota stand főszereplője a Tokyo Auto Salonon az idén egyértelműen a GR GT3, de kiállítanak egy új Yaris változatot is.

2021-11-29 Hibrid rendőrautókat állítottak szolgálatba Angliában

Amikor az angliai Dél-Derbyshire megye rendőrsége takarékos, megbízható, robusztus és környezetbarát járművekkel kívánta bővíteni gépkocsiparkját, nem kellett messze menniük a megoldásért: a Toyota Manufacturing UK helyben, Burnaston városában működő gyárától kértek és kaptak segítséget.

2021-10-11 Világrekordot állított fel a Toyota Mirai

Az új Toyota Mirai beírta magát a Guinness Világrekordok könyvébe azzal, hogy egyetlen, ötperces üzemanyagtöltéssel 1359 kilométert tett meg. Ez a legnagyobb távolság, amelyet hidrogén üzemanyagcellás járművel újratöltés nélkül valaha megtettek.

2021-09-30 Itt az új Toyota RAV4 Adventure

A Toyota az új RAV4 Adventure modellváltozattal fokozza tovább a RAV4 SUV képességeit. Az új orrkialakítás, az első és oldalsó toldatok, valamint az új higanyszürke tetőszín marcona stílust kölcsönöz az autónak. Ezenkívül alapfelszereltség a hibrid hajtáslánc intelligens összkerékhajtással.

2021-08-30 Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

A közelmúltban újabb mérföldkőhöz érkezett a világ legnépszerűbb autója: a Toyota Corolla eladásai elérték a bűvös ötvenmilliós határt. Mint a legtöbb valódi sikertörténet, ez is egyetlen ember álmával, merészségével és állhatatosságával vette kezdetét. Haszegava Tacuó nélkül a Corolla nem volna az,...

2021-07-13 Hibrid hajtásláncot kaphat a Toyota Hiace

Kétliteres plug-in hibrid hajtáslánccal bővíti az új generációs Hiace könnyű haszongépjármű választékát a Toyota. A teljesen átdolgozott modell a tervek szerint két éven belül forgalomba kerül.

2021-06-10 Masszívabb hatást kelt az új Toyota Land Cruiser

A Land Cruiser név körül van egy kis kavarodás a Toyotánál. Amit Európában így hívnak, az a cég terepjárói közül a kisebbik, és másutt Land Cruiser Prado néven ismert – ezt épp tavaly újították meg. Most pedig a nagyobbik Land Cruisernél jött el a generációváltás ideje.

2021-05-19 Gyanús, hogy kategóriaelső lesz - Toyota Yaris Cross

A terasz előtt állt a két esőmosta Yaris Cross: a Toyota, számítva arra, hogy az autó a szegmens egyik legnépszerűbb darabja lesz, nem játszotta ki a Chokito kártyát, nem lett direkt furcsa, mint mondjuk a 4-es Prius vagy az első Mirai.

2021-04-05 Itt az új Hacsi, a Toyota GR 86

Megcáfolhatatlan a tény, hogy Aiko Toyoda tartja az ígéretét, miszerint kigyomlálja a Toyota menüjéről az unalmas fogásokat. A tengernyi hibrid mellett pedig könnyen elférnek az olyan modellek, amire az autóbolondok igazán vágynak és a jövőben is vágyni fognak.

2021-03-04 A Toyota Camryből is készülhet sportváltozat

A Gazoo Racing japán kínálatában megjelentek a Toyota Camry-hez kínált GR Parts optikai kiegészítők és tartozékok. Innen pedig már csak egy lépés, hogy a gyár felvegye a palettájára a Camry GR Sport változatot.

2021-02-01 Akár driftelésre is képes a Toyota önvezető-technológiája

A Toyota fejlett technológiai kutató intézete mesterséges intelligencia alkalmazásával igyekszik olyan tökéletessé tenni a vállalat autonóm mobilitási rendszerét, hogy az ne csupán olyan finoman és biztonságosan vezessen, mint bármely tapasztalt, rutinos sofőr, hanem akár a versenypályán is helyt ál...

2021-01-15 A Toyota szerint ilyen egy utcai alapú versenyautó

Ha a Le Mans Hypercar szabályzattól valaki azt várta, hogy autószerűbb gépek küzdenek majd a hosszú távú sportkocsiversenyeken, annak a Toyota mindenképp csalódást fog okozni. Az új autójuk ránézésre, hangulatra biztosan nem különbözik azoktól, amelyekkel eddig versenyeztek.

2020-12-09 Vadonatúj, akkumulátoros elektromos hajtású SUV modellel jelentkezik a Toyota

A mára Európában több, mint 50%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota egy elődmodell nélküli akkumulátoros elektromos SUV bemutatását ígéri néhány hónapon belül, amely a részben van teljesen elektromos autók fejlesztésében élen járó autógyártó forradalmi, rendkívül rugalmasan haszn...

2020-11-16 Ezzel megy a Dakarra a Toyota

Januárban Szaúd-Arábiában már ezzel az új géppel indul a négy gyári páros. A legfontosabb változás persze formai, az autó maga nem sokat változott, amióta 2018-ban bemutatkozott.

2020-10-12 Hidrogénhajtású Toyota márkájú autót kapott Ferenc pápa

Ferenc pápa járműflottája újabb autóval bővült: megkapta ajándékba azt a Toyotát, amellyel tavaly novemberben japán látogatásán közlekedett.

2020-09-16 Az új Toyota Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója

Huszonhárom év után megújult az Euro NCAP félátfedéses frontális ütköztetési szabványa. A vadonatúj Toyota Yaris pedig nem csak ezt a különösen szigorú tesztet teljesítette ragyogóan, de a világon elsőként kínál megnyugtató megoldást egy gyakori és igen veszélyes sérülésre.

2020-08-24 Bemutatkozik a Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

A világ legnépszerűbb SUV-ja, a szegmensének értékesítéseit hazánkban is vezető Toyota RAV4 várhatóan idén októbertől új, különleges változattal debütál.A sláger SUV egyedi változatát robosztus erőt sugárzó, egytónusú külső-belső színvilág jellemzi: az Éjfél Fekete karosszéria, a fekete hűtőrács, al...

2020-07-01 AZ ŰRVERSENYBE IS BESZÁLLNA A TOYOTA

A környezetbarát részben vagy teljesen elektromos meghajtások, az önvezető technológiák, valamint a robotika és a mesterséges intelligencia területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota már tavaly bejelentette, hogy egy holdjáró fejlesztésével részt vesz a Japán Űrkutatási Ügynökség 2029-re tervez...

2020-06-05 IDÉN ŐSSZEL ÉRKEZIK A VADONATÚJ TOYOTA HILUX

A világ kedvenc pickupja, a január és május közötti kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon is 36,7%-os piaci részesedéssel első helyen álló Toyota Hilux új generációval debütál idén ősszel.

2020-05-08 NÉGYKEREKES, 261 LÓERŐS, VÉRBELI UTCAI VERSENYAUTÓ LESZ A VADONATÚJ TOYOTA GR YARIS

A Rally Világbajnokság tüzében kovácsolták – fogalmaz a Toyota a vadonatúj GR Yarisról az ősszel érkező vérbeli utcai versenyautót bemutató videóban, és valóban, semmi nem írja le jobban az autógyártó WRC-be történt 2017-es visszatérése óta egy konstruktőri és egy versenyzői világbajnoki címet szerz...

2020-04-20 GAZDÁRA TALÁLT A 10 MILLIOMODIK TOYOTA RAV4

10 millió darabos eladásával új mérföldkőhöz érkezett a Toyota úttörő SUV-modellje: a tekintélyes mennyiség 26 évet és öt modellgenerációt ölel fel. Több, mint negyed évszázda, kategóriateremtő modellként a Toyota RAV4 alapozta meg a kompakt, városi SUV-k piacát, ahol azóta is világszerte a legnéps...

2020-03-23 Üzemanyagcellás teherautót mutatott a Toyota

Bár a személyautók esetében viszonylag egyértelmű, hogy az elektromos hajtás válthatja a belső égésű motorokat, a teherautók esetében könnyen lehet, hogy a hidrogénhajtás lesz a jó megoldás.

2020-02-18 KOMOLY ÚJDONSÁGOKKAL KÉSZÜL A TOYOTA A 2020-AS GENFI AUTÓSZALONRA

A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeinek köszönhetően az idei évben életbe lépő szigorodó európai emissziós szabályozásoknak is könnyűszerrel eleget tevő Toyota a 2020-as Genfi Autószalonra is komoly újdonságokkal készül.

2020-01-09 2021-BEN KEZDI ÉPÍTENI A JÖVŐ VÁROSÁNAK PROTOTÍPUSÁT A TOYOTA

A Toyota a világ legnagyobb tech rendezvényén, a Las Vegas-ban megrendezésre kerülő a CES fogyasztói elektronikai kiállításon jelentette be, hogy 2021-től Japánban, a Fuji hegy lábánál található 175 hektáros területen építi meg a jövő városának prototípusát. Az Összefont Város elnevezésű település ö...

2019-12-17 ÚJ SPORTMODELL ÉRKEZIK A TOYOTA YARISBÓL

A Rally Világbajnokságban (WRC) 2018-ban konstruktőri, 2019-ben egyéni világbajnoki címet szerző Toyota Yaris versenygép a nagysikerű limitált szériás Yaris GRMN után újabb utcai sportautót inspirált. A GR Yaris néven érkező új sportautót a Toyota a január 10-12-én a Tokióhoz közeli Makuhari Messe k...

2019-11-20 LOS ANGELESBEN BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ TOYOTA RAV4 PLUG-IN HYIBRID

A Los Angelesi Autószalonon áll először reflektorfénybe a RAV4 Plug-in Hybrid: a vadonatúj modell a világ legnépszerűbb crossovere, egyben a Toyota Corolla után a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója.

2019-09-06 VADONATÚJ GLOBÁLIS KISAUTÓ PADLÓLEMEZT MUTATOTT BE A TOYOTA

A Toyota a kisautóknál is meghonosítja az új generációs globális padlólemez (TNGA – Toyota New Global Architecture) koncepciót a vadonatúj GA-B padlólemez bemutatásával. A vadonatúj, a magabiztos és természetes vezetési élmény nyújtására tervezett padlólemez intelligens térkihasználása révén nagyfok...

2019-08-08 FELPÖRÖGNEK A TOYOTA ROBOTIKAI FEJLESZTÉSEI

A részben vagy teljesen elektromos meghajtások, a mesterséges intelligencia, a mobilitási szolgáltatások és a robotika területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota Embereket Segítő Robotját alapként használva az autógyártó és a Preferred Networks saját technológiái megosztása révén felgyorsítja a...

2019-07-25 HÁROM TOYOTA ÉS EGY LEXUS MODELL A PLAYBOY ÉV AUTÓJA JELÖLTEK KÖZÖTT

Egy férfi számára az autó nemcsak közlekedési eszköz: önkifejezés, felelősség, büszkeség, örömforrás. Minden, ami egy XXI. századi Playboy számára is fontos.

2019-07-02 TOYOTA SPORTAUTÓ DÖMPING GOODWOODBAN

Július 4-7. között megrendezett legendás Goodwood Festival of Speed látogatóit igazi Toyota sportautó dömping várja: az érdeklődők testközelből csodálhatják meg a Toyota legjobb versenygépeit, rallyautóit és országúti modelljeit.

2019-06-06 A VADONATÚJ TOYOTA COROLLA VALÓSÁGGAL BEROBBANT AZ EURÓPAI PIACRA

A mértékadó JATO közzétette az áprilisi európai újautópiacra vonatkozó elemzését, amelyből kiderül, hogy értékesítésének első hónapjában a vadonatúj Toyota Corolla gyakorlatilag felrobbantotta az európai piacot.

2019-05-29 MINDEN NÉGYZETCENTIMÉTERÉBEN ESSZENCIÁLIS SPORTAUTÓ A VADONATÚJ TOYOTA SUPRA

17 év után elemi erővel támadt fel az egykori ikon: a Toyota sportautó-hagyományainak modern megtestesülése a vadonatúj GR Supra. A modell formavilágát a “Sűrített extremitás” jellemzi: kompakt és erőteljes, nyers és lenyűgöző. A lélegzetelállító külső formavilág ugyanakkor az azzal tökéletesen harm...

2019-04-24 IDÉN IS KÉSZÜL KÜLÖNLEGES KIADÁS A TOYOTA HILUXBÓL

Tavaly az akkor 50 éves fennállását ünneplő pickup-legenda Toyota Hilux több különleges kiadással is jelentkezett, ami úgy tűnik bevált a szegmensének értékesítéseit Magyarországon is vezető modellnek.

2019-04-05 ÚJ KISMÉRETŰ ÁRUSZÁLLÍTÓVAL TÁMAD A TOYOTA: JÖN A PROACE CITY

A Toyota vadonatúj európai városi kisáruszállítója, a kompakt PROACE CITY április 30-án áll először reflektorfénybe a Birminghami Haszongépjármű Szakkiállításon.

2019-03-01 Ő LEHET A GT VERSENYEK ÚJ SZTÁRJA? GENFBEN DEBÜTÁL A TOYOTA GR SUPRA GT4

A 2019-es Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a vadonatúj Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó, amelyek úgy terveztek és fejlesztettek, hogy tökéletesen megfeleljen a nemzetközi GT4 versenyszabályoknak. A Toyota GR Supra GT4 tanulmány célja, hogy bemutassa, hogyan szolgálhat az új Supra megfizeth...

2019-02-11 A 2019-ES GENFI AUTÓSZALONON MUTATKOZIK BE AZ ÚJ TOYOTA AYGO X-STYLE ÉS X-CITE

Március elején, a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a Toyota városi kisautó sikermodellje, az AYGO Special Edition sorozatának legújabb tagjai, az x-style és az x-cite modellváltozatok. Az x-style Fehér fényezését Nepálsárga motoros mozgatású vászontető és Sötét Narancssárga elemek egészítik ki.

2019-01-23 SPORTTÖRTÉNETÉNEK LEGSIKERESEBB SZAKASZÁBAN A TOYOTA?

A Toyota tavaly és idén sosem látott sikerszériát könyvelhetett el valamennyi kiemelt motorsportban, amelyben képviselteti magát: a motorsport területén rendkívüli hagyományokra visszatekintő autógyártó 2018-ban története során immáron negyedszer (1993, 1994, 1999, 2018) hódította el a Rally Világba...

2018-11-19 ELKÉPESZTŐ SIKER: MÁSODIK ÉVADÁBAN MEGNYERTE A RALLY VILÁGBAJNOKSÁGOT A TOYOTA

A tavaly a rally világbajnokság (WRC) mezőnyébe 17 év kihagyás után visszatérő TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapata a visszatérést követő második évben stílusosan nyerte a FIA Rally Világbajnokságot az autógyártók mezőnyében, hiszen az Ausztráliában megrendezett utolsó fordulót Jari-Matti Latvala...

2018-10-16 A BIZTONSÁG És VEZETHETŐSÉG ÚJ SZINTJÉT KÍNÁLJA A VADONATÚJ TOYOTA RAV4

A Párizsi Autószalonon leleplezett a legújabb generációs környezetbarát hibrid elektromos hajtás mellett meggyőző offroad képességeket is kínáló új generációs Toyota RAV4 dinamikus tulajdonságainak alapja a vadonatúj TNGA (Toyota New Global Architecture) padlólemez, ami olyan előnyöket biztosít, min...

2018-09-04 ÍME A JÖVŐRE ÉRKEZŐ VADONATÚJ TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS

Mindössze néhány nappal azután, hogy a Toyota bejelentette, hogy a jövő tavasszal érkező vadonatúj Corolla generáció három karosszéria változatban, ötajtós, szedán és kombi modellként is elérhető lesz, megérkeztek az első képek az utóbbiról.Az ötajtós változat formáját már az idei Genfi Autószalonon...

2018-08-28 EGÉSZ PÁLYÁS LETÁMADÁSRA KÉSZÜL AZ ÚJ COROLLÁVAL A KOMPAKT SZEGMENSBEN A TOYOTA

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota bejelentette, hogy a forradalmi New Global Architecture (TNGA) padlólemezre épülő, jövő tavasszal érkező új generációs középkategóriás (kompakt) modellcsaládot világszerte egységesen Corolla néven mutatja majd be.

2018-07-19 AZ ÖSSZEKAPCSOLT JÁRMŰVEK ADATAI ALAPJÁN TÖRTÉNŐ ÚTKARBANTARTÁS LEHETŐSÉGÉT TESZTELI A TOYOTA

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota a központjának otthonául szolgáló Toyota Cityvel közösen elkezdi az összekapcsolt járművek adatai alapján történő útkarbantartási ellenőrzések próbaüzemét. Ez a próbaüzem méri fel, hogy az egyes utakra kiszámított állapotromlási indexek összhang...

A böngészője elavult!

A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.

Google Chrome Mozilla Firefox

×