2018-09-25
A Peugeot hibrid változatokkal bővíti 508 és 3008 modellsorozatait; az első konnektoros hibrid modellekre egy év múlva lehet számítani. A vásárlók választhatnak majd ötajtós, kombi vagy SUV modellt, két- vagy négykerék-hajtással, 225 vagy 300 lóerős teljesítménnyel.
Az új Peugeot Hybrid és Hybrid4 hajtásláncok belső égésű motorja egy 1,6 literes PureTech turbómotor 180 vagy 200 lóerővel. Ehhez új, 8-fokozatú e-EAT8 automata sebességváltó csatlakozik. Az optimális és észrevétlen váltások érdekében a hagyományos változatok nyomatékváltóját egy többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló váltotta fel. A váltóhoz pedig közvetlenül az első tengelyen egy villanymotor is kapcsolódik, 80 kW-os teljesítménnyel (110 LE). A Hybrid4 változaton a négykerék-meghajtás miatt a hátsó tengelyre is építettek egy villanymotort.
A nagyfeszültségű (300 V) lítium-ion akkumulátor a második sor ülései alatt kapott helyet. Az akkumulátor kapacitása 11,8 kWh (Hybrid), illetve 13,2 kWh (Hybrid4), amivel tisztán elektromos üzemmódban a WLTP szabvány szerint akár 50 kilométer is megtehető. Az alapértelmezett vezetési üzemmód a zéró kibocsátás üzemmód. A 100%-ban elektromos közlekedés 135 km/h sebességig lehetséges, onnantól működésbe lép a belső égésű motor.
A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet. A motorfékként működő funkció többek között az akkumulátor töltését is lehetővé teszi, például lejtmenetben. A hatótáv növelése érdekében a fékrendszer fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor energiát termel vissza. Az e-SAVE funkciónak köszönhetően amúgy akkor utazunk elektromos üzemmódban, amikor csak akarunk. A funkció segít felkészülni a helyzetre azzal, hogy bizonyos elektromos hatótávot tartalékol (10 km, 20 km vagy akár a teljes feltöltés erejéig).
A töltési idő maximum 8 óra hagyományos aljzatról (3,3 kW-os, 8 amperes töltő), 4 óra Green’up típusú megerősített csatlakozóról (3,3 kW-os, 14 amperes töltő), és kevesebb mint 2 óra Wallbox használata esetén (opciós 6,6 kW-os, 32 amperes töltő). A töltőnyílás diszkrét módon a bal hátsó sárvédőn (a hagyományos üzemanyagtöltő nyílással átellenben) helyezkedik el.
A sofőr négyféle exkluzív vezetési mód közül is választhat. Rendelkezésre áll a csendes és tisztán elektromos Zéró kibocsátás üzemmód, a Sport üzemmód, a sokoldalú használatot biztosító Hybrid üzemmód, valamint a Peugeot 3008 Hybrid4 esetében a 4WD üzemmód.
A hibrid változatokhoz tervezett i-Cockpit a vezetéssel kapcsolatos információkat (vezetési mód, energiaszint-mérő, elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolság stb.) a vezető látóterében jeleníti meg. A digitális műszeregység jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett egy teljesítménymérőt találunk, mely három könnyen azonosítható zónára oszlik. A műszerek két oldalán pedig két szintmérőt helyeztek el, az egyik az üzemanyagszintet, a másik a villamos energia szintjét mutatja. A megtehető kilométerek száma az egyes szintmérők alatt olvasható. Az érintőképernyőn is külön menü foglalkozik a hibrid működéssel.
Az akkumulátor töltés egyébként távolról is aktiválható, figyelemmel kísérhető a töltés előrehaladása és a gépjármű aktuális töltésszintje, beprogramozható az utastér előfűtése vagy -hűtése, és bárhol és bármikor kiértékelhetők a gépjármű üzemanyag- vagy áramfogyasztási adatai.
Peugeot 3008 GT Hybrid4
A Hybrid4 változattal a 3008 SUV új dimenzióba lép, és a Peugeot szériamodellek körében soha nem tapasztalt teljesítményre tesz szert. A prémium változat négykerék-meghajtású és 300 LE leadására képes. Ezt egy 200 lovas PureTech motor és két – a jármű első, illetve hátsó részében elhelyezett, egyenként 110 LE teljesítményű – villanymotor párosításával sikerült elérni. A 3008 Hybrid4 6,5 másodperc alatt sprintel álló helyzetből százas tempóra.
Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a tisztán elektromos üzemmódban mért hatótávolság pedig 50 km. A 4WD üzemmód országúton és nehéz terepen jobb tapadást biztosít: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton a teljesítmény egyformán oszlik el a négy keréken. A hátsó utasok kényelméről az új többlengőkaros hátsó futómű gondoskodik. Beépítésével semmit sem csökkent a rendelkezésre álló hely, és a csomagtartó kapacitása is változatlan maradt.
A Hybrid4 motor egyedül a GT változaton áll rendelkezésre, melyet exkluzív, Gréval szürke Alcantara kárpit és Oak szürke érett tölgy dekorelemek díszítenek. Az új vezetéssegítő rendszerek között üdvözölhetjük a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozót és a sáv közepén tartó asszisztenst.
A Hybrid4 változatot a bevezetés után néhány hónappal egy 225 lóerős kétkerék-meghajtásos változat követi majd.
Peugeot 508 és 508 SW Hybrid
Az új Peugeot 508 Hybrid és 508 SW Hybrid modelleknél a 180 lóerős turbómotor egy 110 lóerős villanymotorral egészül ki, amitől a jármű összteljesítménye 225 lóerőre nő. A 11,8 kWh kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban 40 kilométeres hatótávot szavatol.
A helykínálat az 508 Hybrid modellek esetében is változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 illetve 530 liter). Háromféle felszereltségi szint közül lehet választani (Allure, GT Line, GT).
A Hybrid4 és Hybrid hajtásláncok 2019 őszétől lesznek elérhetők a 3008, illetve 508 és 508 SW modelleken.
forrás: https://www.autoblog.hu/hirek/jovore-jonnek-az-eros-hibrid-peugeot-ok/
Az elektromos furgonok egyre inkább alternatívát jelenthetnek a dízelekkel szemben városban. Olcsóbban tankolhatók, és már kevesebb kompromisszumokat kell meghozni velük.
Kiválóság és szenvedély : ezek a Nemzetközi Év Női Autója választáson a legfontosabb szempontok a zsűri számára, amely az új PEUGEOT 308-at a városi autó kategóriában Év Autójává választotta. „Kiváló autó a biztonság, a vezethetőség, a technológia, a design és a környezeti hatékonyság szempontjából...
A Peugeot a 308-ast, ahogy az EMP2 padlólemezre épülő összes modellt, csak benzines és hibrid hajtással tervezte piacra dobni.
Október végén a német Car Of The Year (GCOTY) zsűrije kihirdette döntését: az új Peugeot 308 a kompakt kategória (25 ezer euró alatti nyitóár) győztese lett, maga mögé utasítva 9 gyártó 11 konkurens modelljét.
Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett részt az idei Mont-Blanc Morzine ralin.
A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok.
2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.
A Peugeot bemutatta vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A rendhagyó formatervű, hátsó szárny nélküli 9X8 680 lóerőt képes leadni és négykerék-meghajtású.
A Stellantis a világon az elsők között hidrogén üzemanyagcellás könnyű haszonjárművet mutatott be, méghozzá egyedülálló, hibrid konfigurációban. Ez a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, amelyről a napokban érkeztek meg az első képek és információk. Ma pedig a Peugeot emblémás testvérmodellje, az e-Expert Hydr...
Villanyautó ugyan lehet drága luxuscikk, de még azt sem csak a gyorsulásért veszik, hanem mert olcsóbban lehet vele nagyot menni. A piac alsóbb régióiban viszont csak két dolog számít: mennyit spórolok vele, és elég-e a hatótáv a napi menetre. Itt van két olyan megoldás az egyenletre, amiben elhagyt...
Az idén februárban megrendezett Australian Open tenisztornán kilencedik alkalommal győzött, és ezzel új rekordot állított fel Novak Djokovic, a világ jelenlegi (és minden idők egyik) legjobb teniszezője. A szerb sportoló évek óta áll kapcsolatban a teniszsport egyik legelhivatottabb támogatójával, a...
Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és '86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért a...
A Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.
A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani. Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket...
Alighogy megjelent a színen, nyomban egy rendkívül értékes elismeréssel kezdte karrierjét a Peugeot vadonatúj elektromos városi autója.
Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.
A Peugeot 210 éves történetében jó néhány fantasztikus dizájn született, ám az alkotók neve többnyire feledésbe merült. Ezt a hiányosságot igyekszünk most orvosolni.
Jelenlegi többcélú platformjait 2025-re elektromos, teljes körűen moduláris architektúrákkal váltja ki a Peugeot. Elsőként az EMP2 struktúra helyébe lépő eVMP padlólemez jelenik meg a piacon.
A PSA nem az egyetlen autógyártó, amely Android alapú fedélzeti rendszerekre vált, de eddig az egyik legnagyobb. Az átálláshoz persze idő kell: a PSA csoport 2023-tól alkalmazza majd az új, alapjaiban szabad forráskódú Android Automotive OS-t.
Valószínűleg a Peugeot stratégái is felismerték, hogy a jelenlegi választékban szükségtelenül sok a hasonló jellegű szabadidőautó, így a 3008-as utódjának kicsit más szerepet szánnak.
A francia márka kínálatának egyik legöregebb darabja a 2013-ban bevezetett 308-as, amelyet, úgy néz ki, egy kicsit még piacon kell tartani, ezért egy újabb frissítésnek vetették alá.
Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.
A Peugeot 106 Rallye amolyan utcai versenyautó volt, hiszen azért készült, hogy belépő osztályokban rallizzanak vele a fiatalok. De van, akinek még ilyen kicsi kasztniban is kevés 100 lóerő.
2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri. A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén.
Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.
Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus fil...
Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán.
Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.
Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs 208 projektet felügyelő Guillaume Clerc-nek ítélték oda a nagy becsben tartott Eurostars díjat. Ez nem az első elismerés, amelyet újdonságaival érdemel ki a Peugeot.
A Peugeot Boxer a 2019-es szabadidőautó-kiállításra vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll. Akárcsak a Peugeot Rifter 4×4 Concept, ez a modell is terepre termett, Dangel-féle összkerékhajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal. Tíz négyzetméteres lakóterében ...
Két villanymotort pakoltak a 200 lóerős benzinmotorja mellé, így lett tényleg sportos a Peugeot új sporthibridje, a 3008 GT Hybrid4. Fullra töltve az első száz kilométeren még így is elmegy 1,3 literrel a crossover.
Néhány hónappal a limuzin után megérkezett hazánkba a Peugeot 508 kombi változata. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és nagyon ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az 508 SW forgalmazása benzin- és dízelmot...
Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.
A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok biztosítják a márkától elvárt dinamizmust.
Bár épp a napokban temettek el egy nagy sikerű tanulmányt, most előszedtek egy másikat a Peugeot-nál. A kilenc éve bemutatott SR1-ről tettek ki egy képet a Twitterre egy rejtélyes üzenettel.
Nem könnyű manapság a szabadidő-autók ellen, még az örökzöld kompakt kategória kiválóságainak sem. A tavaly átdolgozott 308-as mindenesetre megpróbálja.
A Peugeot márka vezetője félmillió támogató esetén fogja megvizsgálni az e-Legende sorozatgyártásának esélyeit.
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.