toyota ICL Autó

Jövőre jönnek az erős hibrid Peugeot-ok

2018-09-25

A Peugeot hibrid változatokkal bővíti 508 és 3008 modellsorozatait; az első konnektoros hibrid modellekre egy év múlva lehet számítani. A vásárlók választhatnak majd ötajtós, kombi vagy SUV modellt, két- vagy négykerék-hajtással, 225 vagy 300 lóerős teljesítménnyel.

Az új Peugeot Hybrid és Hybrid4 hajtásláncok belső égésű motorja egy 1,6 literes PureTech turbómotor 180 vagy 200 lóerővel. Ehhez új, 8-fokozatú e-EAT8 automata sebességváltó csatlakozik. Az optimális és észrevétlen váltások érdekében a hagyományos változatok nyomatékváltóját egy többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló váltotta fel. A váltóhoz pedig közvetlenül az első tengelyen egy villanymotor is kapcsolódik, 80 kW-os teljesítménnyel (110 LE). A Hybrid4 változaton a négykerék-meghajtás miatt a hátsó tengelyre is építettek egy villanymotort.

A nagyfeszültségű (300 V) lítium-ion akkumulátor a második sor ülései alatt kapott helyet. Az akkumulátor kapacitása 11,8 kWh (Hybrid), illetve 13,2 kWh (Hybrid4), amivel tisztán elektromos üzemmódban a WLTP szabvány szerint akár 50 kilométer is megtehető. Az alapértelmezett vezetési üzemmód a zéró kibocsátás üzemmód. A 100%-ban elektromos közlekedés 135 km/h sebességig lehetséges, onnantól működésbe lép a belső égésű motor.

A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet. A motorfékként működő funkció többek között az akkumulátor töltését is lehetővé teszi, például lejtmenetben. A hatótáv növelése érdekében a fékrendszer fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor energiát termel vissza. Az e-SAVE funkciónak köszönhetően amúgy akkor utazunk elektromos üzemmódban, amikor csak akarunk. A funkció segít felkészülni a helyzetre azzal, hogy bizonyos elektromos hatótávot tartalékol (10 km, 20 km vagy akár a teljes feltöltés erejéig).

A töltési idő maximum 8 óra hagyományos aljzatról (3,3 kW-os, 8 amperes töltő), 4 óra Green’up típusú megerősített csatlakozóról (3,3 kW-os, 14 amperes töltő), és kevesebb mint 2 óra Wallbox használata esetén (opciós 6,6 kW-os, 32 amperes töltő). A töltőnyílás diszkrét módon a bal hátsó sárvédőn (a hagyományos üzemanyagtöltő nyílással átellenben) helyezkedik el.

A sofőr négyféle exkluzív vezetési mód közül is választhat. Rendelkezésre áll a csendes és tisztán elektromos Zéró kibocsátás üzemmód, a Sport üzemmód, a sokoldalú használatot biztosító Hybrid üzemmód, valamint a Peugeot 3008 Hybrid4 esetében a 4WD üzemmód.

A hibrid változatokhoz tervezett i-Cockpit a vezetéssel kapcsolatos információkat (vezetési mód, energiaszint-mérő, elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolság stb.) a vezető látóterében jeleníti meg. A digitális műszeregység jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett egy teljesítménymérőt találunk, mely három könnyen azonosítható zónára oszlik. A műszerek két oldalán pedig két szintmérőt helyeztek el, az egyik az üzemanyagszintet, a másik a villamos energia szintjét mutatja. A megtehető kilométerek száma az egyes szintmérők alatt olvasható. Az érintőképernyőn is külön menü foglalkozik a hibrid működéssel.

Az akkumulátor töltés egyébként távolról is aktiválható, figyelemmel kísérhető a töltés előrehaladása és a gépjármű aktuális töltésszintje, beprogramozható az utastér előfűtése vagy -hűtése, és bárhol és bármikor kiértékelhetők a gépjármű üzemanyag- vagy áramfogyasztási adatai.

Peugeot 3008 GT Hybrid4

A Hybrid4 változattal a 3008 SUV új dimenzióba lép, és a Peugeot szériamodellek körében soha nem tapasztalt teljesítményre tesz szert. A prémium változat négykerék-meghajtású és 300 LE leadására képes. Ezt egy 200 lovas PureTech motor és két – a jármű első, illetve hátsó részében elhelyezett, egyenként 110 LE teljesítményű – villanymotor párosításával sikerült elérni. A 3008 Hybrid4 6,5 másodperc alatt sprintel álló helyzetből százas tempóra.

Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a tisztán elektromos üzemmódban mért hatótávolság pedig 50 km. A 4WD üzemmód országúton és nehéz terepen jobb tapadást biztosít: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton a teljesítmény egyformán oszlik el a négy keréken. A hátsó utasok kényelméről az új többlengőkaros hátsó futómű gondoskodik. Beépítésével semmit sem csökkent a rendelkezésre álló hely, és a csomagtartó kapacitása is változatlan maradt.

A Hybrid4 motor egyedül a GT változaton áll rendelkezésre, melyet exkluzív, Gréval szürke Alcantara kárpit és Oak szürke érett tölgy dekorelemek díszítenek. Az új vezetéssegítő rendszerek között üdvözölhetjük a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozót és a sáv közepén tartó asszisztenst.

A Hybrid4 változatot a bevezetés után néhány hónappal egy 225 lóerős kétkerék-meghajtásos változat követi majd.

Peugeot 508 és 508 SW Hybrid

Az új Peugeot 508 Hybrid és 508 SW Hybrid modelleknél a 180 lóerős turbómotor egy 110 lóerős villanymotorral egészül ki, amitől a jármű összteljesítménye 225 lóerőre nő. A 11,8 kWh kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban 40 kilométeres hatótávot szavatol.

A helykínálat az 508 Hybrid modellek esetében is változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 illetve 530 liter). Háromféle felszereltségi szint közül lehet választani (Allure, GT Line, GT).

A Hybrid4 és Hybrid hajtásláncok 2019 őszétől lesznek elérhetők a 3008, illetve 508 és 508 SW modelleken.

forrás: https://www.autoblog.hu/hirek/jovore-jonnek-az-eros-hibrid-peugeot-ok/

További hírek

2022-03-07 Csend és béke honol ebben a Peugeot-ban

Az elektromos furgonok egyre inkább alternatívát jelenthetnek a dízelekkel szemben városban. Olcsóbban tankolhatók, és már kevesebb kompromisszumokat kell meghozni velük.

2022-02-17 AZ ÚJ PEUGEOT 308 KATEGÓRIAGYŐZTES A NEMZETKÖZI ÉV NŐI AUTÓJA VÁLASZTÁSON

Kiválóság és szenvedély : ezek a Nemzetközi Év Női Autója választáson a legfontosabb szempontok a zsűri számára, amely az új PEUGEOT 308-at a városi autó kategóriában Év Autójává választotta. „Kiváló autó a biztonság, a vezethetőség, a technológia, a design és a környezeti hatékonyság szempontjából...

2022-01-13 Hatékonynak ígérkezik az elektromos Peugeot 308-as

A Peugeot a 308-ast, ahogy az EMP2 padlólemezre épülő összes modellt, csak benzines és hibrid hajtással tervezte piacra dobni.

2021-11-17 A Peugeot 308 az év kompakt német autója lett

Október végén a német Car Of The Year (GCOTY) zsűrije kihirdette döntését: az új Peugeot 308 a kompakt kategória (25 ezer euró alatti nyitóár) győztese lett, maga mögé utasítva 9 gyártó 11 konkurens modelljét.

2021-10-15 Különleges Peugeot-val versenyzett Sebastien Loeb

Minden idők legsikeresebb ralipilótája a Peugeot gazdag történelmének igazi gyöngyszemével vett részt az idei Mont-Blanc Morzine ralin.

2021-09-06 Katonai járműveknek ad alapot a Peugeot pickupja és az elektromos furgonja

A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok.

2021-08-02 Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.

2021-07-07 Megmutatták a Peugeot új hibrid versenyautóját

A Peugeot bemutatta vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A rendhagyó formatervű, hátsó szárny nélküli 9X8 680 lóerőt képes leadni és négykerék-meghajtású.

2021-06-09 A Peugeot is bemutatta hidrogénhajtású elektromos furgonját

A Stellantis a világon az elsők között hidrogén üzemanyagcellás könnyű haszonjárművet mutatott be, méghozzá egyedülálló, hibrid konfigurációban. Ez a Citroën ë-Jumpy Hydrogen, amelyről a napokban érkeztek meg az első képek és információk. Ma pedig a Peugeot emblémás testvérmodellje, az e-Expert Hydr...

2021-05-06 BOLLORÉ BLUECAR ÉS PEUGEOT 106 ELECTRIC teszt

Villanyautó ugyan lehet drága luxuscikk, de még azt sem csak a gyorsulásért veszik, hanem mert olcsóbban lehet vele nagyot menni. A piac alsóbb régióiban viszont csak két dolog számít: mennyit spórolok vele, és elég-e a hatótáv a napi menetre. Itt van két olyan megoldás az egyenletre, amiben elhagyt...

2021-04-09 Djokovic új ásza a Peugeot e-208

Az idén februárban megrendezett Australian Open tenisztornán kilencedik alkalommal győzött, és ezzel új rekordot állított fel Novak Djokovic, a világ jelenlegi (és minden idők egyik) legjobb teniszezője. A szerb sportoló évek óta áll kapcsolatban a teniszsport egyik legelhivatottabb támogatójával, a...

2021-03-16 350 milliót ért valakinek ez a szép múltú Peugeot

Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és '86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért a...

2021-02-02 Kiváló évet tudhat maga mögött a Peugeot

A Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.

2021-01-11 Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani. Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket...

2020-12-03 A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

Alighogy megjelent a színen, nyomban egy rendkívül értékes elismeréssel kezdte karrierjét a Peugeot vadonatúj elektromos városi autója.

2020-11-13 Peugeot e-208 futómű-teszt: sportos és biztonságos

Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.

2020-10-30 Az oroszlán kreatív álmodói

A Peugeot 210 éves történetében jó néhány fantasztikus dizájn született, ám az alkotók neve többnyire feledésbe merült. Ezt a hiányosságot igyekszünk most orvosolni.

2020-09-11 Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

Jelenlegi többcélú platformjait 2025-re elektromos, teljes körűen moduláris architektúrákkal váltja ki a Peugeot. Elsőként az EMP2 struktúra helyébe lépő eVMP padlólemez jelenik meg a piacon.

2020-08-24 Android rendszerre állítja át autóit a Peugeot csoport

A PSA nem az egyetlen autógyártó, amely Android alapú fedélzeti rendszerekre vált, de eddig az egyik legnagyobb. Az átálláshoz persze idő kell: a PSA csoport 2023-tól alkalmazza majd az új, alapjaiban szabad forráskódú Android Automotive OS-t.

2020-07-13 Terepkupét faragnak a Peugeot 3008-asból?

Valószínűleg a Peugeot stratégái is felismerték, hogy a jelenlegi választékban szükségtelenül sok a hasonló jellegű szabadidőautó, így a 3008-as utódjának kicsit más szerepet szánnak.

2020-06-11 Megújul a Peugeot 308-as

A francia márka kínálatának egyik legöregebb darabja a 2013-ban bevezetett 308-as, amelyet, úgy néz ki, egy kicsit még piacon kell tartani, ezért egy újabb frissítésnek vetették alá.

2020-05-13 Vízen is jól hasít a Peugeot

Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.

2020-04-17 Gyémántkemény oroszlán

A Peugeot 106 Rallye amolyan utcai versenyautó volt, hiszen azért készült, hogy belépő osztályokban rallizzanak vele a fiatalok. De van, akinek még ilyen kicsi kasztniban is kevés 100 lóerő.

2020-03-03 Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri. A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén.

2020-02-14 Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.

2020-01-16 Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus fil...

2019-12-18 Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008

Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán.

2019-11-12 Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.

2019-10-10 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208

Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs 208 projektet felügyelő Guillaume Clerc-nek ítélték oda a nagy becsben tartott Eurostars díjat. Ez nem az első elismerés, amelyet újdonságaival érdemel ki a Peugeot.

2019-09-27 Terep-lakóautó a Peugeot-tól

A Peugeot Boxer a 2019-es szabadidőautó-kiállításra vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll. Akárcsak a Peugeot Rifter 4×4 Concept, ez a modell is terepre termett, Dangel-féle összkerékhajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal. Tíz négyzetméteres lakóterében ...

2019-08-30 300 lóerős konnektoros hibridet kapott a Peugeot 3008

Két villanymotort pakoltak a 200 lóerős benzinmotorja mellé, így lett tényleg sportos a Peugeot új sporthibridje, a 3008 GT Hybrid4. Fullra töltve az első száz kilométeren még így is elmegy 1,3 literrel a crossover.

2019-06-24 Itthon is debütált az új Peugeot 508 kombi

Néhány hónappal a limuzin után megérkezett hazánkba a Peugeot 508 kombi változata. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és nagyon ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az 508 SW forgalmazása benzin- és dízelmot...

2019-05-09 A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.

2019-04-04 Gyártásba kerül a 400 lóerős hibrid Peugeot 508

A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok biztosítják a márkától elvárt dinamizmust.

2019-02-18 Újra előveszi a Peugeot az SR1-et

Bár épp a napokban temettek el egy nagy sikerű tanulmányt, most előszedtek egy másikat a Peugeot-nál. A kilenc éve bemutatott SR1-ről tettek ki egy képet a Twitterre egy rejtélyes üzenettel.

2018-11-06 Férfias meló – Peugeot 308 GT teszt

Nem könnyű manapság a szabadidő-autók ellen, még az örökzöld kompakt kategória kiválóságainak sem. A tavaly átdolgozott 308-as mindenesetre megpróbálja.

2018-10-08 Visszatér a Peugeot 504 Coupé, ha a vásárlók is akarják

A Peugeot márka vezetője félmillió támogató esetén fogja megvizsgálni az e-Legende sorozatgyártásának esélyeit.

A böngészője elavult!

A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.

Google Chrome Mozilla Firefox

×