2018-11-07
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár-érték arányt képvisel a magyar piacon.
A Suzuki Vitara éppen harminc évvel ezelőtt, kisméretű szabadidőautóként debütált, majd kompakt SUV-ként folytatta karrierjét. Immár három évtizede töretlen népszerűségnek örvend, Magyarországon is, ahol a legkedveltebb modellé lépett elő a piacon. A jelenlegi, negyedik generációs Vitarát 2015-ben vezették be, válaszul a kompakt szabadidőautók iránti megnövekedett igényekre. A modell pedig nálunk abszolút betalált: egy kompakt méretű, de családi autónak is beillő, kellemes kinézetű, takarékos és mozgékony kocsi, remek árfekvéssel.
Az esztergomi gyártású Vitara idén megújult külsővel, feljavított minőségű belső térrel, kibővített biztonsági felszereltséggel és frissített hajtásláncokkal lépett piacra. A külső változások nem jelentősek, de hatásosak: a hűtőrács függőleges króm elemeket kapott és az alsó traktus is krómozott díszítőelemekkel gazdagodott, hátul pedig újak a lámpatestek és diódák világítanak bennük. A Vitara továbbra is rendelhető kéttónusú fényezéssel (180 ezer forint), ami nagyszerűen áll neki; a tesztautó sajnos jellegtelen fehér színt kapott. Egyébként új árnyalatok is megjelentek a kínálatban, mint a napszél sárga és a márványkék.
Az ajtókat kitárva egy korrekt minőségű, ízlésesen berendezett kabinnal találkozunk, ami elegendő helyet kínál négy felnőttnek és a csomagjaiknak. Az átlagosnál magasabban, de kényelmesen ülünk. A sofőr munkahelye kellőképpen testre szabható, a kormánykerék például négy irányban állítható. A középső könyöklő csúsztatható, ami plusz pont és a bal kar is megtámasztható az ajtó könyöklőjén. A lábtér megfelelő, igaz, magas sofőr mögött már jól jönnek a kimélyített támlájú első ülések. Nagyszerű viszont, hogy jó szögben állnak a hátsó üléstámlák és bőséges a fejtér, így hátul sem büntetés a Suzukiban utazni. A csomagtér a maga 375 literével a szegmens középmezőnyébe tartozik, viszont jól pakolható és könnyen bővíthető.
A Vitara műszerfala az elképzelhető legegyszerűbb kivitelű, letisztult, azonnal áttekinthető. A fő műszercsoport új dizájnt kapott, középre pedig új, 4,2 hüvelykes színes LCD-kijelzőt építettek, amiről minden fontos információ jól leolvasható. Az adatlapokat a jobboldali hosszú nyomógombbal lehet léptetni. Sajátos megoldás, de jól működik. A középső érintőkijelzőről az audiorendszer és a telefon vezérelhető, utóbbi tartalmának tükrözését is itt állíthatjuk be. A közepes felszereltséghez nem jár navigáció, de az Android Auto vagy Mirror Link rendszerek révén a Google térkép például kitehető a képernyőre. Újdonság még a puhább felső műszerfalborítás és az ezüstös színű betétek, a túlságosan tükröződő, és hamar koszolódó lakkfekete betétek viszont maradtak.
A Vitara immár csakis közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotorokkal érhető el, dízelmotort ne is keressünk a kínálatban. Tesztautónkat a nagyobbik, 1,4 literes Boosterjet turbómotoral szerelték fel, ami korábban a Vitara S modellt hajtotta. Az 1,4 literes négyhengeres 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot mozgósít és sportos menettulajdonságokkal ruházza fel a sofőrrel is csupán 1,2 tonnás szabadidőautót. A motor minden tekintetben felülmúlja a korábbi 1,6-os szívó egységet, erősebb, nyomatékosabb és rugalmasabb, s az étvágya sem nagyobb.
Mi 6,5 literes átlagot mértünk, ami azt jelenti, hogy a 47 literes üzemanyagtartály mellett több mint 600 kilométer lehet a hatótávunk. Kifejezetten szerethető tehát az 1,4-es turbómotor. Már egészen alacsony fordulatszámon ébred az ereje és utána egyre nagyobb lelkesedéssel húz. Előzni is biztonságos vele, ha például 130-as tempónál rálépünk a gázra, még mindig intenzív gyorsítás a válasz. Örömet okoz a hatgangos kézi váltó is, jellegzetes kattanásokkal, de precízen kapcsolható szerkezet, melynek remek beosztású fokozatai vannak. Kis ívű kanyarban, kettesben sem fullad az autó, 70-től már kapcsolható a hatodik, ugyanakkor 140-nél is csak 3100-at forog a főtengely. Dicséret illeti a fékeket is, de a feszes hangolású felfüggesztésen picit még csiszolhattak volna.
A megújult Suzuki Vitara 1 literes, 110 lovas turbómotorral, GL felszereltséggel már 4,88 millió forinttól megvásárolható, az 1,4-es, fronthajtásos, GL+ kivitel pedig 5,5 millióért vihető haza. Egy szimpla ügyfélregisztráció után azonban igénybe vehető egy tetemes, 770 ezer forintos plusz kedvezmény is, így az indulóár szenzációs 4 090 000 forintra csökken. Egy GL+ felszereltségű, 1,4-es 2WD modell – mint a tesztautó is – így 4 770 000 forintba kerül. Mindkét motorhoz társítható négykerék-hajtás is, melynek a felára 650 ezer forint, de ebben az esetben a vevő komplett biztonsági csomagot is kap, gyalogosfelismerős fékasszisztenssel, sávelhagyásra figyelmeztető és jelzőtábla-felismerő rendszerrel, holttérfigyelővel és mögöttes forgalomra figyelmeztetéssel. Mindezek egyébként a csúcsot jelentő GLX felszereltségben is megtalálhatók. Az igénybe vehető kedvezménnyel a panorámatetős, automataváltós, összkerékhajtású GLX modell is megáll 6 720 000 forintban, a Vitara tehát kiváló ajánlat a magyar piacon.
A Suzuki maximálisan megbízik az új, feltöltős motorjaiban, hiszen az új Vitara és S-Cross modellekre 3+7 éves vagy 200 000 kilométeres garanciát vállal, ami a motorra, az üzemanyagrendszerre, valamint a váltóra és automataváltóra vonatkozik.
forrás:https://www.autoblog.hu/autoteszt/kozonsegkedvenc-suzuki-vitara-gl/
Gonoszabb tekintet, érdekesebb hátsó lámpák, több króm, és sok apró fejlesztés jellemzi a megújult Balenót: ezekkel a változtatásokkal a 2015-ben bemutatott modell kap még néhány év haladékot.
17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású Vitara és az S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Hamarosan a közutakon is találkozhatunk a kívül-belül felfrissített Suzuki SX4 S-Cross példányokkal – már a kamionokra rakodják az autókat Esztergomban.
Suzuki Swift Sport 1,4 literes Boosterjet turbómotorral. Egy régi galaxisban ugyan volt már feltöltött Swift, de napjainkban ez az első turbós változat.
A WagonR mellé érkezik a Suzuki-kínálatba a WagonR Smile, amely azonos alapterületen több helyet és stílust kínál.
Pletykák szerint a lágyhibrid után a következő lépcsőfok az öntöltő hibrid hajtás az Esztergomban készülő Suzukiknál, a plug-in hibridre még három évet kell várnunk.
Az új Jimny eddig nem volt túl szerencsés Európában: épp csak bemutatták, de már el is tűnt a kínálatból a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt. Ám nem lehetetlen, hogy nem csak haszonjárműként, de tágasabb változatban személyautóként is visszatérhet.
Nem véletlenül ismerős a Swace formája: az újdonság nem más, mint a Toyota Corolla kombi Suzuki emblémás változata.
A Suzuki olasz forgalmazója készíti a márka MotoGP-világbajnoki címét ünneplő Suzuki Swift Sport Hybrid World Champion Edition-t.
14 783 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 11,55 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2020-ban. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és SX4 S-CROSS modelleknek köszönhetően immár ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
A lágy hibrid rendszerek egyre elterjedtebbek, lassan minden gyártónál bekerülnek a kínálatba. Ebből következik, hogy az összes létező hibrid hajtás közül ezeknek az ára számít leginkább elérhetőnek.
Július óta nem titok, hogy egy átemblémázott RAV4-ben megtestesült a Suzuki és a Toyota friss együttműködése. Sőt, azóta már van Toyota-emblémás Vitara és Corollából lett Suzuki is, de az Across, a Suzuki RAV4-ese ér először hozzánk. Már az ára is megvan: 18,5 millió forintról indul.
Ha megkérdeznénk, melyik autóra várnak a legtöbbet a vásárlók, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen.
A Suzuki büszkén mutatja be az új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, kifinomult menetstabilitást és fejlett hibrid teljesítményt kínál.
Vagányabb külsővel, kicsinosított belsővel, finomabb működéssel és nagyobb teljesítményű lágyhibrid rendszerrel folytatja pályafutását a városi szabadidő-autó.
3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, a dobogó csúcsán a Vitara áll.
185 002 autót gyártottak Esztergomban 2019-ben, ezek közül 16 228-at értékesítettek Magyarországon.
Noha az európai export gyakorlatilag véget ért, Japánban nemhogy csökkent, hanem 1,5 évre emelkedett a várakozási idő a terepjáróra.
A Suzuki ugyan Indiában is kiállította már a Jimny háromajtós változatát, de úgy tűnik, forgalmazni nem kezdték el, és nem is tervezik. A helyi leányvállalat, a Maruti-Suzuki ehelyett készít egy ötajtós változatot, amely jobb ár-érték arányt nyújthat.
A Suzuki látványosan igyekszik alkalmazkodni az új európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokhoz, amire most a Swift Sport dinamikájának egy része is rámegy. Az új változat 48 voltos hibrid rendszerrel együtt is csak 129 lóerős lesz, pedig az 1,4 literes turbómotort meghagyják benne.
A hírek szerint sportosabb irányba viszik el az új Vitara megjelenését, és így jobban elkülönül majd az S-Crosstól az új generáció.
Egyelőre egyetlen képet mutattak a Suzuki következő tanulmányautójáról, amelyen csupán a neve, és a körvonalai láthatók. A Futuro-e egyértelműen tanulmányautó lesz, amelyet az indiai közönségnek készítettek.
A thaiföldi Suzuki forgalmazó által kiírt Swift Extreme Stylish Contest pályázat nyertes alkotását valósították meg igaziban.
Miután kivonult Kínából a Suzuki, a helyi partner folytatja tovább az autók gyártását – a Vitarának rémisztő külsőt kerítettek.
Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
A Suzuki Motor Corporation japán nemzetközi autógyártó vállalat és a tokiói székhelyű ispace, inc. holdkutató vállalat örömmel jelenti be, hogy a Suzuki a HAKUTO-R, a világ első kereskedelmi holdexpedíciós programjának vállalati partnere lett.
Miközben Európában lassan láthatatlanná olvad az egyterű-piac, úgy néz ki, Indiában érdemes ilyesmit piacra dobni. A Suzuki XL6 legalábbis ezt jelzi: a közel négy és fél méteres, hatüléses modell a japán cég indiai kínálatának csúcsára érkezik.
Indiában a Nexa kereskedőhálózatban lehet majd találkozni az XL6 elnevezésű, az Ertiga átalakításával készülő szabadidő-autóval.
Suzukit rég vártunk ennyire, pedig semmi új nincs benne. Sőt: a motorja egy 1,5-ös szívó, a váltója az özönvíz előttről származik, a futóműve meg 50 éve is elavult volt.
Esztergom, 2019. április 18. – Rangos elismerésben részesült a vadonatúj Suzuki Jimny: a 2019-es Világ Év Autója versenyen (World Car Awards – WCA) első helyen végzett a Világ Év Városi Autója kategóriában. Az eredményhirdetésre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon került sor. A Suzuki az egyetle...
A Maruti-Suzuki megmutatta a Baleno új változatát, amely elsősorban új szabású orr-részéről lesz felismerhető. Várhatóan ugyanígy változik a típus Európában is, mivel ezt a Suzukit mi is Indiából kapjuk.
Messze túlszárnyalva a 2017-es eredményeket, 19 292 regisztrált személygépkocsival a Suzuki tavaly újabb rekordot döntött Magyarországon.
Ha valaki kételkedett volna benne, hogy a Suzuki Jimny az ősrégi építési elvek ellenére sikeres lesz, az most láthatja, hogy nem a korszerűség, a határozott fellépés számít. A japán mini-terepjáró, amelyhez más hasonlót sem gyárt, elég sikeres hozzá, hogy a Suzukinak az igények kielégítése jelentsen...
A Kuhl Racing kezelésbe vette a japán mini hot hatch fazonját, és átszabta egy pár fokkal durvábbra. Ez már nem a lakótelepi önjelölt versenyzők Swiftje vasalódeszkával a hátán, hanem egy mérges utcai sportautó érdekes légterelőkkel és új kerekekkel.
Már nem kell sokat várnunk a megújult Suzuki Vitarára, ugyanis a továbbfejlesztett modell idén ősztől a hazai vásárlók számára is elérhető lesz. Az új Vitara elődjének izgalmas és stílusos továbbgondolása: Magyarország legnépszerűbb, egyben a Suzuki legsikeresebb modellje számos új biztonsági funkci...
A tökéletes böngészési élmény eléréséhez, kérjük töltse le a Google Chrome / Firefox böngészők valamelyikét.